Apolitični

SPOTIFY U HRVATSKOJ Na ovom servisu već se nalazi cjelokupan digitalizirani katalog hrvatske glazbe. Za tisuću slušanja 28 kuna, po jednom slušanju zarada 3 lipe, a još treba platiti i diskografe

Od četiri milijarde playlista na Spotifyu, najpopularnije su “Feel Good”, “Lit” i “Relax”, dok kategoriju “Cosmic” najčešće klikaju osobe koje su u horoskopu Škorpion. Takve detaljne analize korisničkog ponašanja na ovoj platformi definitivno ne bi trebale čuditi, s obzirom na to da se radi o servisu na koji se u samo jednome danu u prosjeku uploada 40 tisuća novih pjesama, pa nije kuriozitet da brojni glazbenici i izdavači u svijetu često upravo ovdje odlučuju premijerno pustiti svoje nove pjesme i albume.

Na ovom na globalnoj razini najpopularnijem glazbenom servisu već se nalazi cjelokupan digitalizirani katalog hrvatske glazbe, koji uključuje oko 150 tisuća snimaka.

– Sve nove snimke koje se objavljuju hrvatski diskografi odmah distribuiraju i na sve digitalne servise diljem svijeta, pa tako i na Spotify, koji je od jučer dostupan i za hrvatske korisnike – kaže nam Maja Vidmar Klarić iz Hrvatske diskografske udruge. 

Inače, prema okvirnim izračunima Spotify za tisuću preslušavanja neke pjesme plati 4,37 dolara, što je oko 28 kuna, pa po tome ispada da domaće zvijezde po jednom preslušavanju njihove pjesme odnosno kliku zarade oko 3 lipe. Međutim, sa Spotifyem, kako doznajemo, ugovore sklapaju diskografske kuće, a dosad nije javno komunicirano koliki dio kolača uzmu diskografi, neki drugi posrednici ili nameti.

Stilinović objašnjava i zašto će ti honorari stići s povelikom odgodom od čak dvije godine.

Iako pojedine web stranice nude okvirne procjene o tome koliko će glazbenici ovisno o broju streamova dobiti novca za preslušavanje svoje glazbe, Majerović Stilinović nam objašnjava da su takve računice ipak puno kompleksnije te da u većini slučajeva svota ne odlazi u cijelosti samo glazbenicima.

Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr

Foto: Pixabay