Apolitični

Split obilježava Svjetski dan turizma

Svjetski dan turizma obilježava se 27. rujna, a tim povodom splitska Turistička zajednica na Rivi organizira koncert pod nazivom “Zbogom lito”. Time se ujedno obilježava i kraj manifestacije “Splitski litnji koluri”.
Zabava počinje na centralnoj pozornici u 16, 30 sati, a trajat će do iza ponoći. Nastupit će gotovo tisuću glazbenika koji su svojim nastupima obogatili ovogodišnju manifestaciju. Uz 14 muških i ženskih klapa, od ljeta će se na Rivi oprostiti 3 KUD-a, 2 orkestra, gudački kvartet Spalato, violinistica Majda Goluža, 18 zabavnih bendova, Mažoretkinje grada Splita i Dječji zbor Srdelice donosi portal Dalmacija News.

Split obilježava Svjetski dan turizma

Split bilježi rekordnu turističku sezonu i nalazi se na vrhu najpoželjnijih odredišta u zemlji. U odnosu na prošlogodišnji kolovoz bilježi rast noćenja od 32 posto, a u prvih osam mjeseci zabilježen je porast dolazaka od 25 posto. Najbrojniji su gosti iz Velike Britanije, Njemačke i SAD-a
– U rujnu je nastavljen trend rasta turističkog prometa. Odlični rezultati posljedica su kontinuiranog rada turističkih djelatnika i svih involviranih institucija. Turizam je, uvjetno rečeno, djelatnost koja uključuje veliki broj aktera, i upravo to je razlog zbog kojeg su zajedničke aktivnosti i koordinacija ključ uspjeha turističke destinacije – tvrdi Alijana Vukšić, direktorica splitske Turističke zajednice te dodaje kako nas prema najavama očekuje i uspješna posezona koja će opravdati status Splita kao najbolje cjelogodišnje destinacije u RH za 2015. godinu.


– U najavi imamo brojne studijske grupe agenata, novinare i blogere koji sve više iskazuju interes za Splitom upravo u periodu van turističke sezone. Većina turističkih subjekata s radom nastavlja kroz cijelu godinu, stoga ponude našim turistima neće nedostajati. Nastavljamo s poticanjem manifestacija i u posezoni, a valja istaknuti City break projekt iSplitCard karticu, kojima pružamo dodatne pogodnosti turistima koji nas posjete u ovom periodu turističke godine – kaže Vukšić.
Uskoro kreću s intenzivnim marketinškim aktivnostima kojima će prikazati potencijalnim turistima čari splitskog Adventa, a upravo manifestacija Advent u Splitu biti će jedan od glavnih motiva dolaska turista u Split u zimskom periodu.
Odlični turistički rezultati ostvareni su na području cijele Splitsko-dalmatinske županije koja ima porast broja noćenja i dolazaka od 9 posto.


Joško Stella, direktor županijske Turističke zajednice ističe kako je održivi turizam koji prije svega koristi lokalnom stanovništvu jedini kojeg žele na ovom području. Na tu će temu, najavljuje, raditi studije i strategije kako bi se takav vid turizma održao i u budućnosti bez obzira na broj posjetitelja.
– Cilj nam je da se porast dogodi u posezoni i predsezoni i zato razvijamo selektivne oblike turizma, kao što su kulturni turizam, aktivni odmor, enogastronomija, zdravstveni turizam, a u posljednje vrijeme se posebno bavimo cikloturizmom. Uložili smo maksimalne napore, izradili karte, uložili u edukaciju i već se vide rezultati. Cilj nam je da se turizam integrira u lokalnu zajednicu, a ne samo da se bilježi porast broja noćenja, dolazaka i prihoda za pojedine poduzetnike. Nema sumnje da će brojke u turizmu i dalje rasti, ali u tom rastu mora postojati balans – kaže Stella te napominje kako je iznimno važno zaštititi naše prirodne resurse.


– Čista voda, čisto more, prirodne ljepote, životinjske vrste, kulturne znamenitosti, Dalmatinska zagora, sve to moramo zaštititi, ali istovremeno i privući što više turista. To je sada jednostavno. U budućnosti neće biti, ali mi smo za to spremni. Rekordi su samo jedna stara priče, druga strana je da se sve to događa uz balans s lokalnom zajednicom i da pri tome ne uništavamo naše resurse. S obzirom na to kako se situacija razvija i kakav glas imamo u svijetu jasno je da imamo pozitivan zamah, ali baš zato moramo više paziti – upozorava Stella.
Najavljuje i odličnu posezonu na razini županije. Zadnjih pet godina je svake godine zabilježen produžetak posezone za tri do pet dana.
– Očekujemo da će to ove godine biti malo i više, za sada imamo popunjene hotelske kapacitete u desetom mjesecu u Splitu, i s pravom se nadamo da će posezona biti odlična. Ako nećemo biti najbolja županija po posjećenosti u posezoni, onda ćemo sigurno biti u samom vrhu – zaključuje Stella.