Apolitični

Split Film Festival doista donosi fascinantan program. Vrhunske filmove iz Japana, Perua, Irana…

Festivalsko ljeto, kad je o sedmoj umjetnosti riječ, poslovično se privodi kraju sa Split Film Festivalom, najdugovječnijom međunarodnom filmsko-festivalskom manifestacijom u Hrvatskoj.

STFF je dogurao do visokog 27. izdanja, što je doista hvalevrijedno postignuće, a od 1996. do danas upriličio je za hrvatske pojmove jedinstvene retrospektive Béle Tarra i Larsa von Triera, brazilskog Cinema Novo i nepoznatog Orsona Wellesa, te oca video-arta Nam June Paika, odnosno omogućio prvo “drive in kino” na ovim prostorima, Tarrovu filmsku radionicu i predavanje oca filmske avangarde Petera Kubelke.

Nakon prošlogodišnjeg hibridnog, mahom “online” izdanja zbog pandemije, STFF je sada tempiran za održavanje “uživo” u kinu “Karaman”, i to od 1. do 9. rujna, ove godine ranije nego inače.

Filmofilima će STFF opet predstaviti filmove sa svih kontinenata koji su birani “ne po nagradama na svjetskim festivalima, nego po izvrsnosti”. Ipak, dosta odabranih filmova na kraju jest bilo prikazano na “brojnim poznatim festivalima” (Sundance, Berlinale…), a na STFF-u će se ukazati kao hrvatske premijere, čak i europske i svjetske.

Od dugometražnih filmova u Hrvatskom programu izdvaja se “Illyricvm”, prvijenac Simona Bogojevića Naratha premijerno prikazan na Pulskom festivalu, te “Žene minorne spekulacije”, eksperimentalni dugi film Nicole Hewitt, a najavljeno je i šest kratkometražnih, neprikazanih u Splitu.

Cijeli članak i ostale podatke o filmovima možete pročitati na: slobodnadalmacija.hr

Foto: Pixabay