Apolitični

Sjajni turistički rezultati u Makarskoj

Sjajni turistički rezultati u Makarskoj, potvrđuju brojke dolazaka, noćenja i boravka stranih i domaćih gostiju koji su podsjetili i uživali na rivijeri podno Biokova. Zadovoljstvo ne kriju u gradskoj turističkoj zajednici.

  1. Analiza turističkog prometa 2016. godine za prvih devet mjeseci

Turistička sezona 2016. godine ostvarila je do konca rujna 1.299.439 noćenja, što je povećanje od
12 % u odnosu na 2015. godinu kada je do konca rujna bilo ostvareno 1.158.296 noćenja. Također, u prvih devet mjeseci u Makarskoj je ostvareno 207.372 dolazaka, što je za 15 % više nego u istom razdoblju 2015. godine kad je bilo ostvareno 179.897 dolazaka.
Za napomenuti je da su u prošloj 2015. godini nekomercijalni smještaj kao i noćenja u nautici bila uključena u ukupan broj noćenja, a od ove godine ona se posebno bilježe. Stoga bi ukupni rezultat ostvarenja noćenja i dolazaka bio još veći u odnosu na prethodnu godinu.

Dinamika ostvarenja turističkog prometa u sezoni 2016. bila je kako slijedi:

Sjajni turistički rezultati u Makarskoj

• U Makarskoj je u srpnju zabilježeno 398.478 noćenja, što je za 14 % više nego protekle 2015. godine (349.915 noćenja u srpnju).

• Ukupno je registrirano 64.649 posjetitelja, što je za 26 % više nego 2015. godine.

• (51.351 posjetitelja u srpnju), pa se da zaključiti da povećanje broja noćenja dolazi s povećanjem broja gostiju.

• Tzv. „srpanjska rupa” ove godine se nije odrazila na Makarsku, pa je i planirani broj posjetitelja znatno povećan.

• Najviše noćenja za prvih 7 mjeseci su ostvarili turisti iz Poljske (95.914), što je povećanje od 17% u odnosu na 2015. godinu, zatim BiH 73.866 (+8 %), Švedska 67.730 (+35 % ), Norveška 64.748 (+42 %), Njemačka 57.148 (+20 %), Češka 51.897 (-1 %), Slovačka 36.731 (-12 %) itd. Evidentan je porast noćenja u srpnju turista iz Mađarske i to 20.301 (+ 41%), Velike Britanije 18.44/8 (+9 % ). U srpnju je zabilježen pad noćenja turista iz Hrvatske, a ostvareno je 33.936 noćenja, što je za 19 % manje u odnosu na prethodnu godinu. Povećanje broja noćenja iz Švedske i Norveške možemo pripisati otvaranju hotela „Romana” koji dovodi goste iz tih zemalja. Gosti iz tih zemalja također rado dolaze i u bolji privatni smještaj putem agencije „Apollo”.

• Za prvih 7 mjeseci ukupno je ostvareno 662.307 noćenja, što iznosi 12 % više u odnosu na 2015. godinu. (589.339 noćenja za 7.mjesec 2015.).

• Ukupan broj posjetitelja za 7 mjeseci iznosi 116.168, što je 18 % više nego protekle 2015. godine (98.652).

• U Makarskoj je u kolovozu zabilježeno 445.149 noćenja, što je za 11% više nego protekle 2015 godine (402.498 noćenja u kolovozu 2015.).

• Najviše noćenja su ostvarili turisti iz Poljske 177.454 (+16 %), BiH 119.772 (+6 %), Njemačke 110.976 (+24 %), Švedske 92.692 (+42 % ), Češke 81.957 (-4 %), Norveške 81.881 (+36 %) Slovačke 64.023 (-13 %), Hrvatske 57.844 (- 17% ), Mađarske
37.916 (+ 29 %) i Italije 33.630 (- 9 %) .

• Do konca rujna je ostvareno 1.299.439 noćenja, što je povećanje od 12 % u odnosu na 2015. godinu kada je do konca rujna bilo ostvareno 1.158.296 noćenja. Također, u prvih devet mjeseci u Makarskoj je ostvareno 207.372 dolazaka, što je za 15 % više nego u istom razdoblju 2015. godine kad je bilo ostvareno 179.897 dolazaka.

Makarska turistički sjaji

• U Makarskoj je u rujnu zabilježeno 191.109 noćenja, što je za 18% više nego protekle 2015. godine kad je bilo ostvareno 162.246 noćenja. Dolazaka je bilo 26.405 što je povećanje od 23 % u odnosu na 2015. godinu kad je bilo zabilježeno 21.517 dolazaka. Hoteli su u rujnu ostvarili ukupno 82.214 noćenja i to je porast od 20 % u odnosu na 2015. godinu. Privatni smještaj je u rujnu ostvario 105.172 noćenja, što je također veliki porast od 20 % u odnosu na prethodnu 2015. godinu kad je bilo ostvareno u rujnu 88.0912 noćenja. Kampovi su također ostvarili porast od 31 % u rujnu.

• Najviše noćenja u rujnu su ostvarili Poljaci, zatim državljani Njemačke, Švedske, Češke, Norveške, BiH, Slovačke, Velike Britanije i Austrije.

• Ukupno su svi makarski hoteli za prvih 9 mjeseci ostvarili 448.270 noćenja, što je povećanje od 14 % u odnosu na 2015. kad su hotelske kuće ostvarile ukupno 394.544 noćenja. Privatni iznajmljivači, pansioni, turističke agencije i ostali su ostvarili rekordnih 819.734 noćenja, što je za 14 % više nego u istom razdoblju protekle godine kad je za prvih devet mjeseci ostvareno 732.277 noćenja.

• U kampu “Jure” i “Posejdon “je u prvih 9 mjeseci ostvareno ukupno 31.435 noćenja što je znatno povećanje od 53 % ( Kamp „Posejdon” posluje tek od srpnja ove godine )

• Što se tiče statistike, prema zemljama iz kojih nam dolaze posjetitelji najveći broj noćenja je ostvaren od strane državljana Poljske i to 216.232 što je povećanje od 18 % u odnosu na 2015. godinu kad je bilo 183.373 noćenja ostvarenih u 9 mjeseci. Dolazaka je bilo 29.860 što je također povećanje od 24 % u odnosu na 2015. kad ih je bilo 24.083.

• Njemačka je zauzela drugo mjesto po broju noćenja i treće po broju posjetitelja odnosno dolazaka. Predstavlja ugodno iznenađenje jer Nijemci bilježe porast noćenja za čak 21 % i ukupan zbroj njihovih noćenja iznosi 138.346 (114.360 za 2015) i dolazaka za 22 % ( 18.822 ) ,a pogotovo u predsezoni i posezoni .

• BiH je na drugom mjestu po broju posjetitelja (28.140), što je za čak 16 % više od 2015. godine kad ih je bilo 24.331 . Po broju noćenja su treći (131.741) i to je za 7 % više od 2015. (123.309) , te odražava blizinu emitivnog tržišta s u kraćim ali mnogobrojnim dolascima. Svoju vjernost su nam dokazali unatoč tome što je prošle godine u susjednoj BiH bio veliki problem s lošom financijskom situacijom i usprkos tome što su se vjerski blagdani u BiH poklopili s početkom glavne turističke sezone.

• Tradicionalno tržište Češke Republike, na petom mjestu nakon lanjskog pada broja noćenja od 5 % bilježi također padajući trend s brojem od 14.299 dolazaka što je za 3 % manje u odnosu na proteklu 2015. kad ih je bilo 14.764. Po broju noćenja su na istom petom mjestu (101.326), što je za 2 % manje nego 2015. godine kad su zabilježili 103.090 noćenja za 9 mjeseci.

• Hrvatski građani sa 13.692 posjetitelja zauzimaju šesto mjesto što je za 6 % manje nego 2015. godine kad ih je bilo 12.948. Po broju noćenja (62.270) zauzimaju osmo mjesto što je 8 % manje nego protekle 2015. godine kad je bilo zabilježeno 75.574 noćenja.

• Slovaci s 10.453 dolazaka zauzimaju osmo mjesto s padom od 7 % u odnosu na 2015. godinu kad ih je bilo 11.185. Po broju noćenja su na sedmom mjestu s ostvarenih 72.788 noćenja, što je pad od 10 % u odnosu na 2015. kad su zabilježili 81.065 noćenja.

• Najveće iznenađenje i porast bilježi Švedska. Na četvrtom mjestu po dolascima i po noćenjima su upravo Šveđani s ostvarenih 16.523 dolazaka što je za 38 % više nego 2015. godine kad ih je bilo 11.971. Ostvarili su 113.047 noćenja, tj. 42 % više nego 2015. godine.(79.752 ). To predstavlja ujedno i najveće povećanje broja noćenja u Makarskoj . Početak rada hotela „Romana” (apartmanski dio), kao i dobru popunjenost privatnih vrhunskih kapaciteta koje zakupljuje agencija “Apolo” rezultirala je i velikim dolaskom švedskih državljana u Makarsku .
• Norvežani su po broju dolazaka na sedmom mjestu sa 11.900 dolazaka što je za 32 % više nego 2015. godine. Kad ih je bilo 9.010. Ostvarili su 95.502 noćenja što je za 36 % više od 2015. godine kad je bilo 70.066 noćenja u razdoblju od 9 mjeseci .Uz švedske državljane bilježe najveći porast u dolascima i noćenjima.

• Od ostalih zemalja koje bilježe pozitivne trendove u dolascima i noćenjima su sve zemlje iz našeg okruženja. U njima prednjači Mađarska s 37% više dolazaka u odnosu na 2015. ( 6.870 dolazaka ) i sa 29% više noćenja ( 41.634 ) , Austrija sa 6.854 dolazaka što je za 28 % više nego u 2015. godini, i 38.422 noćenja što je za 28 % više nego 2015. godine .