Apolitični

Seoski turizam – šansa Imoćana

I dok nam s Jadranske obale, čak i iz poznatih turističkih destinacija dopiru zabrinjavajuće brojke o smanjenom broju stranih noćenja, općenito, podbačaju turističke sezone, u Imotskoj krajini posve je drugačija situacija. Tamo je primjera radi samo u prvih sedam mjeseci ove godine broj samo stranih noćenja povećan za više od 200 posto, za razliku od prošle godine. Točnije lani cijele godine 1530 noćenja, ove samo u prvih sedam mjeseci 2400. Kako je gotovo sigurno da će samo u kolovozu broju tih noćenja biti viši od dvije tisuće jer su svi kapaciteti u hotelima i privatnim kućama rezervirani, onda se stvarno može govoriti o pravom turističkom “boomu”. Možda ove brojke iz perspektive jadranskih destinacija izgledaju smiješne, one su vrlo znakovite. Imotska krajina, a samim time i taj dio Dalmatinske zagore postaje pravi turistički hit.

Evo još nekih brojki koje to potvrđuju. Prije dvije godine, znači 2012. zabilježeno je 540 stranih noćenja, a ove godine očekuje se brojka od oko pet tisuća. Znači deset puta više. Prognoze i to vrlo realne zbog povećanja smještajnih kapaciteta predviđaju sljedeće godine i do 10 tisuća noćenja, i to samo stranih.

Što je tome tako? Ponajprije razbijanje jednoga višedesetljetnog kompleksa prostora iza Biokova, koji je uvijek bio u neku ruku “tamo daleko iza brda”. Potom otvaranje tunela sveti Ilija kroz Biokovo, blizina autoceste u Zagvozdu, te ponajprije osvješćenje Imoćana kada je u pitanju korisnost bavljenja turizmom. Silni resursi, poglavito oni u čistom okružju, nezagađenosti prirode, zdravoj hrani, gostoljubivost ljudi, bogatom baštinskom naslijeđu, sada dolaze pomalo na naplatu.
Imotska krajina, dakako i ovaj rekao bih najperspektivniji dio Dalmatinske zagore, kada je ruralni turizam u pitanju ima veliku šansu. Ono što ima unutrašnjost Istre, to bi u perspektivi trebalo biti ovdje kod nas. Ono najvažnije, krenulo se, shvaćeno je kako možemo imati sve ono što elitnom gostu treba, a to je mir, zdravo okruženje, lijepa priroda i prostor za mnoge vidove rekreacije, te konačno zdrava hrana. Stoga ne čudi da već ove godine imamo 34 objekta u nekoliko naših sela, a koji zadovoljavaju visoke standarde. Osim toga 18 njih je s bazenima, a sljedeće godine već će biti njih pedesetak. Skoro svi ti objekti izgrađeni su novcem njihovih vlasnika, tek mali dio koristio je pomoć nekih europskih i domaćih fondova. Upravo tu treba dodatna edukacija budućih turističkih poduzetnika jer se novca može naći, riječi su direktora turističke zajednice Imotski Luke Kolovrata.

Zaključimo, Imotska krajina ima velike potencijale u razvoju ruralnog turizma, a jedan od preduvjeta bržeg i kvalitetnijeg izlaska na zahtjevno turističko tržište svakako je objedinjavanje i zajednički marketinški nastupi svih onih koji se ozbiljno žele tim baviti. Upravo ruralni turizam jedan je od bitnih čimbenika smanjenja broja neuposlenih, a kojih je trenutačno više od pet tisuća u Imotskom.

Više u kategoriji: Vijesti dopisnika

Tekst i foto – Velimir Braco Ćosić