Apolitični

Saudijske milijarde preplavile sport, a konačni cilj u kupovini ugleda su Olimpijske igre

Počelo je – naravno – nogometom, ali kako je krenulo, vjerojatno uskoro neće biti imalo važnijeg i raširenijeg sporta u kojem se neće osjećati bogata ruka Saudijske Arabije. Da budemo načisto, vrhunski sport je posljednjih godina i inače poligon za bogate, no ono što već neko vrijeme radi najveća i najbogatija država arapskoga svijeta teško da je ikad imalo usporediv proces

Najnoviju seriju primjera nedavno je nanizao ugledni američki portal The Athletic u detaljnoj inventuri saudijskog preuzimanja svjetskog sporta. Nogomet je tu doista bio samo početak, kako ćete vidjeti, i nitko ne zna gdje će sve završiti. Razlog vjerojatno leži u onome što smo u spomenutom članku ustvrdili i na tportalu, a The Athletic je to sada prisnažio: ‘Saudijska Arabija nastoji popraviti svoj imidž i pripremiti se za svijet bez nafte.’ Sport je u tom procesu ključni dio tamošnje strategije.

Najnoviji primjer vjerojatno će biti tenis jer je već najavljeno da će WTA finale na kraju sezone biti održano u Saudijskoj Arabiji. No, uz pomoć Athletica, krenimo redom.

Onako ‘usput’, dobili su i domaćinstvo Svjetskog prvenstva 2034. Opet sasvim ‘slučajno’, saudijska državna naftna kompanija Aramco postala je najveći pojedinačni sponzor FIFA-e, s ugovorom od 100 milijuna dolara godišnje. Ruka ruku mije.

Teško je i zamisliti koliko će Saudijska Arabija uložiti u izgradnju stadiona za to prvenstvo, s obzirom na širenje s 32 na 48 reprezentacija.

Iste godine u kojoj je PIF kupio Newcastle United, Saudijci su još žešće potresli svijet golfa, uloživši pune dvije milijarde dolara u novo natjecanje nazvano LIV Golf. Otprilike kao da se pojavi netko tko bi progutao teniski ATP Tour.

Osim toga, vladina turistička organizacija Saudi Tourism glavni je sponzor indijske Premier lige, jedne od najbogatijih sportskih organizacija na svijetu. Kao ilustracija neka posluži podatak da ta liga zarađuje više od engleske nogometne Premier lige, u prvom redu zbog ogromne vrijednosti televizijskog tržišta u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta.

Cijeli članak možete pročitati na: tportal.hr

Foto: Pexels.com – Photo by Gun Tfk