Apolitični

Renesansa radija: ‘Emitiranje na digitalnom radiju donijelo bi 85 posto uštede energije’

Eksperti objašnjavaju kakve nove mogućnosti za hrvatske nakladnike i slušatelje donosi odašiljanje putem digitalne platforme koja je u komercijalni rad puštena prije godinu dana.

Potkraj prošle godine, u Hrvatskoj je završeno testno odašiljanje DAB + platforme, koja radiju kao mediju koji, zbog svoje prirode, i dalje ima snažnu ulogu u javnosti, nudi niz novih mogućnosti.

”Treba je istaknuti i da DAB+ donosi poprilično velike uštede. Prije pet godina smo uspoređivali potrošnju električne energije na naših šest nacionalnih FM mreža, s potrošnjom jedne DAB+ mreže, unutar koje bi se emitiralo tih šest programa, s istom pokrivenošću. Rezultat je da bi emitiranje u DAB-u+ donijelo 85 posto uštede energije. To nam daje za pravo da kažemo da je DAB+ zelena platforma”, otkrio je rukovoditelje Odjela za radijske mreže Odašiljača i veza.

”S druge strane, postojeći nakladnici mogu iskoristiti ovaj spektar za jedan velik broj novih, specijaliziranih kanala. Isto važi i za nove poduzetničke ideje. Vani je DAB doista doživljen kao velika renesansa u smislu broja nakladnika i vrsta kanala. Ide jako u korist specijaliziranim kanalima, jer su ekonomski isplativiji”, izjavio je član Vijeća Agencije za elektroničke medije. Primjerice, navodi Bučević, veliki brendovi rade svoje radijske programe kojima pojačavaju svoj brend i izravno komuniciraju s publikom. Uvođenjem DAB-a, Njemačka je prvi put dobila nacionalni radio.

Danijel Vidaković potom je pojasnio ima li u digitalnom emitiranju ograničenja broja radijskih postaja:

”Tehnički da, jer je spektar ograničen resurs, ali s obzirom na resurse koje je, međunarodnim aktivnostima, HAKOM osigurao za Hrvatsku, a to je sedam površina pokrivenosti koje se mogu poslije iskoristiti ili za nacionalne ili za regionalne programe, ako gledate koliko je to kapaciteta, možemo govoriti o 80-90 nacionalnih programa ili po šest regija koje imamo, govorimo o čak 500-600 regionalnih programa. S obzirom na veličinu našeg tržišta, možemo reći da su mogućnosti skoro pa neograničene”.

Cijeli članak možete pročitati na: poslovni.hr

Foto: Pixabay