Eva Stüber iz Instituta za istraživanja trgovine (IFH) u Kölnu kaže da je za formiranje cijena mnogih proizvoda poput laptopa ili bicikla odjednom manje važna konkurentnost nego dostupnost na tržištu. „Iznenada više ne vrijede stara pravila – recimo, da cijene novih elektroničkih uređaja nakon nekoliko mjeseci počinju padati”, objašnjava ona.
Umjesto pojeftinjenja – poskupljenje
Te njezine procjene potvrđuju i dvije nove studije. Istraživanje potrošačkog portala Testberichte.de provedeno u razdoblju između svibnja 2019. i veljače 2021., tijekom kojeg je analizirano kretanje cijena u više od 1.000 kategorija proizvoda, pokazalo je da je korona-kriza dovela do znatnog poskupljenja čitavog niza proizvoda. Tako se cijena web-kamera od svibnja prošle godine skoro udvostručila. Na to je najprije utjecala slaba ponuda zbog prvog lockdowna u Kini, potom povećana potražnja zbog sve većeg broja ljudi u Njemačkoj koji su počeli raditi od kuće, a onda i logistički problemi.
Do sličnog je zaključka došao i potrošački forum mydealz koji je u razdoblju od 15. veljače prošle godine do 15. veljače ove godine usporedio cijene 550 slučajno izabranih proizvoda. Više od polovice proizvoda je poskupjelo. „Pandemija korone je izbacila tržišta iz ravnoteže”, kaže osnivač te firme Fabian Spielberger. Poskupjeli su ne samo televizori i printeri, nego i pribori za jelo, posuđe i čaše kao i filmovi i video-igre.
Cijeli članak možete pročitati na: poslovni.hr
Foto: Pixabay