Apolitični

Psihološki trikovi: znate li zašto je voće najčešće prva stvar koju vidite u dućanu?

Psiholog Aric Sigman u svojoj je studiji ustvrdio da “čovjek modernog doba mora donijeti više odluka u jednom danu nego što je pećinski čovjek morao za cijelog svog života”. 

U konzumerističkom labirintu

Zakoračili ste u ogromno prostranstvo supermarketa, što dalje? Krećete u lov na osnovne namirnice, no zapeli ste u bespućima nepreglednog konzumerističkog labirinta, a za pronalazak jedne konzerve graha treba vam dobra fizička kondicija. Konačno dolazite do police, a kad tamo, novi šok. Našli ste se pred nemogućom logičkom zavrzlamom: koju konzervu graha odabrati između 15-ak ponuđenih opcija? Manja, veća, uvozna, domaća, na akciji ili ne, ista cijena, a različita gramaža… tisuću pitanja, tisuću odgovora, a sve za samo jednu konzervu graha. To se inače zove “analitička paraliza” i nešto je zbog čega marketeri zadovoljno trljaju ruke.

Lukavo pozicioniranje proizvoda jedan je od najvažnijih marketinških trikova koji povećava potrošnju. Ako se čudite što je ona nesretna konzerva graha od neki dan sada na sasvim desetoj poziciji i zašto se opet, taman kad ste se navikli na raspored trgovine, nešto mijenja – znači da voditelj poslovnice vjerojatno dobro radi svoj posao. Naime, ako vam je potrebno više vremena za snalaženje prostorom, veća je vjerojatnost da ćete potrošiti više novaca.

Najskuplji proizvodi u pravilu su smješteni u razini očiju, baš kao i one grešno dobre (i preskupe) čokoladice blizu blagajne koje vaša djeca mogu dohvatiti bez problema i tako vam olakšati novčanik. Idemo dalje?

Jeste li se ikada zapitali što je prvo što uočite prilikom ulaska u supermarket? Uglavnom je riječ o voću i povrću. Ah, te prekrasne boje i mirisi, osjećaj svježine, sigurno je domaće, ma kao da ste zakoračili u Eden. Nikad ne podcjenjujte moć koju boje (i mirisi) imaju nad nama. No, to nije sve!

Jeste li znali da ona spora, ubitačno dosadna glazba u supermarketima igra ulogu u vašoj potrošnji? Sporija glazba tjera vas da sporije hodate, što znači da ćete se duže zadržati u labirintu u kojem, sasvim slučajno, nema satova. Možda ćete i kupiti više proizvoda?

Koliko glazba utječe na kupovinu, pokazalo je i jedno zanimljivo istraživanje. U jednom supermarketu puštali su francusku glazbu, a u drugom njemačku. Pogodite u kojem je porasla prodaja francuskih vina. C’est la vie…

Cijeli članak možete pročitati na: index.hr

Foto: Pixabay