Repertoar je ionako bio osrednji, nešto malo kineskih aduta i osrednja holivudska pojačanja kao što su “Dolittle” s Robertom Downeyjem jr.-om i ratna drama “1917.” služili su za zagrijavanje, međutim, posjet se razmahao kad je u kina stigao film “Osam stotina”, akcijska drama iz Drugog svjetskog rata, koja će sa 460 milijuna dolara bruto prometa vjerojatno ostati financijski najuspješnije ostvarenje ove godine.
Iako holivudski blockbusteri “Tenet” i “Mulan” nisu ispunili očekivanja, pogotovo ovaj drugi jer je u pitanju ipak kineska tema obrađena na američki način, s prikazivanjem su počela dva kineska filma koji su postali hitovi.
Prvi je patriotski zadojen omnibus “Moj narod, moj zavičaj”, sastavljen od pet priča koje su potpisali poznati kineski redatelji, nastavak lanjskog hita “Moj narod, moja zemlja” (sedam priča, sedam redatelja). Zarada je bila impresivna za razdoblje covida-19, ukupno 360 milijuna dolara bruto u samo dva tjedna prikazivanja, a “Tenet” je za mjesec dana eksploatacije u čitavom svijetu (uključivši i Kinu) utržio samo 323 milijuna bruto.
U Zlatnom tjednu odlično je prošao i animirani film “Jiang Ziya”, zgrnuo je dosad ukupno 231 milijun dolara bruto, nije dosegnuo “Ne Zha”, lanjski hit na koji se nastavljao (taj je zaradio 720 milijuna), ali ovo su ipak puno ozbiljnija vremena.
Uostalom, nekadašnje zarade su bile puno više, “Vučji ratnici 2” iz 2017. predstavljali su fenomen s utrškom od 874 milijuna dolara bruto, a hoće li se one ponoviti, znat ćemo uskoro.
A Hrvatska? U godini kad su nam naše komercijalne uzdanice najviše trebale, one su potpuno izostale, čak su se i dva filma s domaćom etiketom, “Ribanje i ribarsko prigovaranje” i “Mare”, istovremeno našla u kinima. Apsurdno.
Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr
Foto: Pixabay