Apolitični

Privatni muzeji: u Hrvatskoj ih je sve više i posluju dobro unatoč krizi i inflaciji

Muzeji su značajan segment u kulturnoj i turističkoj ponudi svakog grada. Gotovo je postalo nezamislivo otputovati u Dubrovnik, Pariz, London ili Veneciju, a da ne posjetimo čak i na nekom vrlo kratkom, city break putovanju, jedan od tamošnjih muzeja i aktualne izložbe. Nerijetko su upravo zanimljive izložbe i muzejski eksponati razlog da se uputimo u neki grad.

Najprije nas je zanimalo koliko je uopće trenutno privatnih muzeja u Hrvatskoj.

U Upisnik javnih i privatnih muzeja u Hrvatskoj, koji se vodi pri MDC-u, među 168 registriranih muzeja nalazi se 21 muzej kojima je osnivač pravna ili fizička osoba.

Više od pola privatnih muzeja nalazi se u Zagrebu.

– U jeku pandemije 2020. otvoren je i registriran, dakle upisan u Upisnik muzeja, Muzej farmacije u Rijeci, a dva privatna muzeja koja su djelovala i prethodnih godina, ove su godine upisani i službeno registrirani, a to su Muzej crvene povijesti u Dubrovniku i Galerija ‘Barutana 1991.‘ Iz popisa muzeja koji su registrirani u RH kao privatni muzeji razvidno je da je raspon tema širok, od povijesti preko primijenjenih umjetnosti do starih majstora – ističe Kocijan.

Muzej iluzija – franšizni model pokazao se odličnim odabirom

Jedan od nesumnjivo najpoznatijih i najposjećenijih privatnih muzeja u Hrvatskoj, Muzej iluzija u zagrebačkoj Ilici, neprestano uživa svoju veliku popularnost, a krize i recesije na posjećenost tog muzeja se nimalo ne odražavaju. Muzej Iluzija, u novije je vrijeme i jedan od najboljih hrvatskih izvoznih proizvoda, budući da ima franšize širom svijeta.

– Ipak, Muzej Iluzija spreman je i za sljedeći korak, pa uz franšizne razvijamo i vlastite, korporativne muzeje. Prvi korporativni muzeji će se otvoriti na području SAD-a i njima će upravljati naš tim iz Zagreba. Najposjećeniji muzeji u mreži trenutno su oni u New Yorku, Parizu i Madridu. Posljednji muzej otvorili smo u srpnju u Bruxellesu, a sljedeći otvaramo u Rimu.

JGL Muzej farmacije osnovao je Jadran-Galenski laboratorij (JGL), najveća farmaceutska kompanija u domaćem vlasništvu, i time odala počast ljekarništvu i farmaciji, ali i ponudila dodatnu vrijednost u kulturno-turističkoj ponudi grada Rijeke.

– Jedan od važnih motiva u osnivanju muzeja bilo je očuvanje ljekarničke baštine, kao i upoznavanje budućih generacija s farmacijom, iznimno važnom strukom za svako društvo. JGL oduvijek djeluje društveno odgovorno, pa je i ovo ulaganje u zajednicu u kojoj živimo i radimo za nas jako važno. To su bili primarni motivi otvaranja muzeja, a naravno da se trudimo da on bude i profitabilan, odnosno poslovno održiv – kaže Marin Pintur.

Cijeli članak možete pročitati na: lidermedia.hr

Foto: Muzej Iluzija Promo