Novi Zakon tako uvodi kategoriju vozila nazvanu “osobna prijevozna sredstva”. To je, kako to zakonodavac definira, “vozilo koje nije razvrstano niti u jednu kategoriju vozila sukladno posebnim propisima, bez sjedećeg mjesta, čiji radni obujam motora nije veći od 25 cm³ ili čija trajna snaga elektromotora nije jača od 0,6 kW i koja na ravnoj cesti ne mogu razviti brzinu veću od 25 km/h, odnosno čija najveća konstrukcijska brzina ne prelazi 25 km/h”. Definicija, dakle, obuhvaća vozila koje se može samo uravnotežiti npr. segway, monocikle s motornim ili električnim pogonom te romobile s motornim ili električnim pogonom.
Ovaj se oblik vozila smije voziti isključivo biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja. U slučaju da ona ne postoji, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa, pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.
TL;DR
Električne romobile po novome se smije voziti samo biciklističkim stazama, a tamo gdje ih nema, pločnikom, uz pojačan oprez. Svi vozači električnih romobila moraju imati zaštitne kacige, a noću i u uvjetima smanjene vidljivosti i reflektirajući prsluk. Najviša dozvoljena brzina e-romobila je 25 km/h, a snaga 600 W. Slušalice se u vožnji ne smiju koristiti na oba uha.
Vozači osobnih prijevoznih sredstava (kao i bicikala) dužni su noću uvijek, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označeni reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom odjećom. Svi vozači osobnih prijevoznih sredstava u svim situacijama moraju nositi zaštitnu kacigu.
Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr
Foto: Pixabay