Apolitični

Potrošači gube vjeru u ‘influencere‘, žele nelakiranu priču o tvrtki i brendu

Trend ‘in-fluence‘ označava okretanje kompanija prema ‘unutra‘, odnosno ostvarivanje (i dokazivanje) svoje svrhe odnosom sa zaposlenicima. Iako postoje poslovnjaci koji se o svojim zaposlenicima brinu iz čistog altruizma, taj trend ponajviše potiče okolina, točnije – potrošači

Finska softverska kompanija Vincit nedavno je svojim zaposlenicima predstavila jednu vrlo zanimljivu ideju koja je usvojena bez prigovora. Riječ je o projektu ‘CEO na jedan dan’, u sklopu kojeg svakog mjeseca jedan zaposlenik dobiva šansu da, na jedan dan, uđe u ulogu izvršnog direktora. Jednodnevni šef tada dobiva neograničeni proračun i dopuštenje nadređenih da donese bilo kakvu odluku u vezi s poslovanjem. Jedina je kvaka da ta odluka mora donijeti dugoročnu korist kompaniji i ostalim Vincitovim zaposlenicima.

Iako je teško zamisliti da će taj program usvojiti ijedna druga kompanija osim Vincita (znate li vi nekoga izvršnog direktora koji bi svoju ulogu prepustio nekom drugome, pa makar na jedan dan?), ekipa iz Trendwatchera uvrstila ga je kao primjer novog trenda u svijetu biznisa i marketinga koji su nazvali – ‘in-fluence’. Kako su objasnili u svom rujanskom izvješću, in-fluence označava okretanje kompanija prema ‘unutra’, odnosno ostvarivanje (i dokazivanje) svoje svrhe odnosom sa zaposlenicima. Iako postoje poslovnjaci koji se o svojim zaposlenicima brinu iz čistog altruizma, taj trend ponajviše potiče okolina, točnije – potrošači.

Nadalje, moderni potrošači polako gube vjeru u ambasadore i influencere koje kompanija plaća da vole, ljube i promoviraju njezin brend. Studija provedena u 12 zemalja svijeta pokazala je da samo 35 posto potrošača vjeruje da su influenceri autentični, a 84 posto radije sluša što ‘stvarne’ osobe (prijatelji, obitelj, zaposlenici i kolege), a ne plaćeni promotori (influenceri) imaju za reći.

Također, in-fluence pokreće trend the great resignation (velikih ostavki) i sveopćeg nezadovoljstva zaposlenika. Gotovo polovica globalnih zaposlenika (49 posto) izjavila je da radi više i dulje nego bi htjela, broj danih otkaza popeo se na rekordnu razinu, a polovica predstavnika generacije Z planira promijeniti posao u idućih godinu dana.

Osim što se trendwatcheri nadaju da će spomenuti primjeri ohrabriti poslodavce da in-fluence trend uklope u svoju radnu svakodnevicu, vjeruju da im digitalna tehnologija može pomoći u tome da zaposlenike, pa tako i potrošače učine – sretnim i zadovoljnim. Tako, primjerice, navode da je procvat livestreaminga tijekom pandemije dokazao koliko su potrošači željni sirovog, autentičnog i neuređenog sadržaja.

Od ušminkanih korporativnih filmića, potrošačima bi se vjerojatno više dopao sadržaj koji kreiraju ili čiji su protagonisti ‘mali ljudi’ – zaposlenici

Cijeli članak možete pročitati na: lider.media

Foto: Pixabay