Kada je odlazio iz Zadra s ceremonije proglašenja najbolje europske destinacije, direktor belgijskog „European Best Destinations” (EBD) portala Maximilien Lejenue, koji je osmislio i organizirao izbor, poručio je svim zadarskim turističkim djelatnicima: „Logotip EBD koristite slobodno i što u većoj mogućoj mjeri. Nagrada zato i postoji”.
Prenoseći iskustva ranijih pobjednika – Porta i Bordeauxa – Lejenue je ciljao na značajan porast ukupnog turističkog prometa i sveprisutnost EBD vizuala u portugalskoj i francuskoj destinaciji. Dakle, na aerodromima, jumbo plakatima, gradskim ulicama, restoranima, caffe barovima, hotelima, kampovima, apartmanskom smještaju, čokolaterijama, slastičarnicama, buticima. Zapravo, gdje god je moguće. O istoj stvari govore i aktivnosti zadarske Turističke zajednice koja je vodila kampanju za izbor najbolje europske destinacije, a potom je najljepšu zadarsku turističku priču ponudila svjetskoj javnosti. Prve procjene izravnog učinka pobjede na EBD izboru više su nego očite: svjetski mediji raspisali su se o Zadru, posjećuju ga televizijske ekipe, novinari iz cijelog svijeta i, naročito važno, domaći i inozemni turoperatori.
„Mislim da je to pravi pokazatelj onoga što će se tek pisati ili gledati o Zadru tijekom ove godine u inozemnim medijima, a što je velikim dijelom došlo radi ove nagrade. Takvu medijsku prisutnost i zanimanje turističkih agencija i turoperatora naš Ured ne bi mogao sam priuštiti ili osigurati”, kaže direktor zadarskog TZ-a Ante Rados.
Takav interes domaćih i inozemnih gostiju, poslovnih partnera i turističke struke kao besplatni marketinški slatkiš i kao dodatni alat samopromocije prvi su prepoznali najozbiljniji zadarski turistički igrači. U Arsenalu su, primjerice, svakodnevnu poslovnu komunikaciju ili takozvane newslettere ukrasili logotipom „Zadar, European Best Destination 2016.”, dok se svaka konferencija, festival, kongres ili bilo koji značajan događaj u povijesnom ambijentu multifunkcionalnog centra organizira s logotipom EBD-a. Istu vrstu promocije „Arsenal” provodi na internetu te na društvenim mrežama s ciljem reklamiranja destinacije i, posredno, vlastitog sadržaja unutar destinacijske ponude.
„Nagrada EBD je Zadru zaista dobro došla jer bez jake destinacije nema ni uspješnog rada. Ljudi prije svega biraju destinaciju po nekom kriteriju, a potom i sadržaj koji u njoj postoji”, kaže Anamarija Portada iz Arsenala, navodeći kako je ta činjenica odmah prepoznata kao jedinstvena prilika:
„Kada oglašavamo organiziranje poslovnih grupa ili kongresa, čime se također bavimo, sve pozivamo prvo u Zadar kao najbolju europsku destinaciju, a potom i kod nas”.
„Upravo danas u Arsenalu starta Destinacijski forum na kojemu će, među ostalima, gostovati ministar turizma Anton Kliman i direktor Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić, a na činjenicu njihovog gostovanja u najboljoj europskoj destinaciji za 2016. godinu neće ih trebati previše podsjećati. Uz naš logotip na velikom monitoru bit će projiciran i logotip EBD-a”, još kaže Portada.
Logo EBD-a i marketinške prednosti koje proizlaze iz njegovog korištenja, međutim, nisu prisutni samo u gradu, već i u cijeloj zadarskoj regiji. Hotel „Pinija” u Petrčanima odmah je nakon proglašenja Zadra kao najbolje europske destinacije na svojim novim turističkim brošurama otisnuo EBD logotip i – otišao u Berlin. Nakon gostovanja na najvećem europskom turističkom sajmu brošura „Pinije” obišla je još neke sajmove upoznajući buduće goste s činjenicom kako će doći u najbolju europsku destinaciju.
„Mislim kako je riječ o iznimno dobroj stvari za Zadar. Reakcije ljudi na sajmovima su pozitivne i doprinose kvalitetnijoj percepciji cijele regije”, ističe direktor Pinije, Hrvoje Anić. Jasno, izbor destinacije za provođenje odmora ovisi o mnogo čemu. Bira se, kaže nam Anić, prije svega država, pa onda neko određeno mjesto te na koncu i smještaj, ali doživljaj neke destinacije u startu je ljepši i privlačniji kada nosi laskavu titulu poput EBD-a.
„Slažem se. Jedna takva pozitivna informacija gostima ulijeva povjerenje”, poantira direktor Pinije. Kako bi najbolja europska destinacija, osim smještajnog i događajnog potencijala, imala i gastronomski doživljaj na najvišoj razini, u poznatom zadarskom restoranu „Kornat” odlučili su unaprijediti vlastitu ponudu u svakom pogledu. Na ulaznim vratima „Kornata” zalijepljena je EBD naljepnica, a unutar restorana vrhunska gastronomska ponuda.
„Najviše zbog nas samih moramo podizati standard kvalitete jer je izbor Zadra za najbolju europsku destinaciju ujedno obaveza svih nas. Najlakše je dizati cijene i ne ponuditi ništa. Izbor je lijep i laskav, ali je na nama da se potrudimo zaista biti najbolja destinacija”, smatra Sandra Petričić, spiritus movens uglednog zadarskog restorana. Naljepnica je osvanula na vratima odmah nakon izbora; kao promocija grada te kao novi zaštitni znak „Kornata”.
„Imamo sreću što smo rođeni na ovom lijepom mjestu. Možete uloviti ribu usred grada i odmah je jesti, kao što se možete i kupati u samom centru. Toga zaista nema nigdje drugdje, ali moramo ponuditi i druge sadržaje kako bi opravdali titulu najbolje destinacije. Ovaj je izbor stimulativan, ali i obavezujući jer traži dodatne sadržaje na najvišim razinama. To je zadatak svih nas”, zaključuje Petričić.
Kako do naljepnica i logotipa EBD?
Unutarnje i vanjske naljepnice „Zadar, najbolja europska destinacija 2016.” moguće je besplatno dobiti u Turističkom informativnom centru na Narodnom trgu, dok logotip EBD-a za slobodno korištenje u marketinške svrhe možete preuzeti na internetskim stranicama Turističke zajednice grada Zadra ili Facebooku „Like Zadar”. „Nije važno čime se bavite, važno je dočekati gosta ili kupca s osmijehom i ponuditi mu najbolje od sebe” – kažu u zadarskoj TZ.
Apartmani Victoria: popunjenost veća za 20 posto!
Izravnu korist od reklamiranja s logotipom i naljepnicom EBD-a brzo je osjetila Jasna Barančić, vlasnica apartmana „Victoria” u samom centru grada. U odnosu na prošlu godinu, prenosi nam Barančić, ima znatno veću popunjenost smještaja.
„Ove godine imam 20 posto više gostiju nego lani! Znala sam odmah nakon proglašenja Zadra za najbolju turističku destinaciju kako ćemo imati još bolju sezonu nego prošlogodišnju”, kaže. Naljepnicu je preuzela u Turističkom informativnom centru, a sam izbor za najbolju destinaciju pratila je od prvog dana.
„S veseljem sam pratila izbor i radovala se uspjehu Zadra. Mislim kako je riječ o važnoj stvari za sve nas u turističkom poslu”, istaknula je Barančić.
Zadar kao brand pokreće cijelu županiju
Kada krajem svibnja u Zadar dođe skupina portugalskih turističkih agenata i novinara – koju organizira Veleposlanstvo Republike Hrvatske u Portugalu – bit će to zahvaljujući činjenici izbora Zadra za najbolju europsku destinaciju. Iako im Zadar nije bio uključen u prvobitni itinerer, Portugalci su imali pobjednika EBD izbora prije dvije godine, pa najbolje destinacije izrazito cijene. I ne samo oni.
Samo u posljednja tri tjedna Zadar je ugostio nekoliko studijskih grupa i to njemačkih, poljskih i nizozemskih turističkih agenata, potom novinarsko-agencijsku grupu iz Luksemburga te dvije belgijske grupe zahvaljujući, prije svega, popularnosti koju EBD portal uživa u zemljama Beneluksa. Nije to sve: Zadar su još posjetili ruski turistički agenti preko domaćeg Atlantis Travela, a upravo ovih dana posredstvom splitskog Gullivera ljepotama Zadra divi se grupa japanskih agenata, dok grupu kanadskih agenata uskoro dovodi „Uniline”. Agente i novinare ne zanima samo grad, kažu u Turističkoj zajednici grada Zadra, već cijela regija s ponudom aktivnog turizma, kulturnog turizma, potom plaže, wellnessi, yachting i sve popularniji birdwatching, odnosno promatranje ptica.
„To znači kako grad kao brand i motor u turističkom smislu pokreće cijelu Zadarsku županiju. Interes je zaista velik jer smo preko sustava Hrvatske turističke zajednice u fokusu studijskih grupa medija. Samo u ožujku, travnju i početkom svibnja imali smo gotovo 50 studijskih posjeta televizijskih ekipa, novinara iz cijelog svijeta i poznatih bloggera”, ističe direktor zadarskog TZ-a Rados.
Izvor i foto: zadar.travel