Umjesto uobičajene operne predstave koja otvara sezonu pred upućenom i katkad nemilosrdnom publikom, ponuđena je kavalkada opernih zvijezda, očito motiviranih, jer su gotovo sve interpretacije bile vrhunske, nije se obrukao ni 79-godišnji Plácido Domingo, sklonjen u nišu baritonskog faha za koji ipak nije krojen, ali je tako u svoju zavidnu kolekciju upisao jubilarno deseto otvaranje Scaline sezone.
Iako prvi put od proglašenja Republike nije bilo njezina Predsjednika u Kraljevskoj loži, pod taktirkom Riccarda Chaillyja (s maskom na licu) započela je večer, režirana kao niz filmskih sekvencija sa zvijezdama na setu. Prva je bila mračan preludij Rigoletta, Verdijeve prijelomne glazbene drame po djelu slobodara Victora Hugoa, koja se jedva probila kroz nožice cenzure, Na ekranu iza solista nije uzmanjkao ni Fellinijev Amarcord, a ni dokumentarni film koncerta u netom obnovljenoj Scali u svibnju 1946. pod ravnanjem povratnika antifašista Toscaninija uz finale Rossinijeva Wilhelma Tella, ustanika protiv okupatora Gesslera. Početak u tmurnom, tmastom Verdijevu akordu u dis-molu, finale u Rossinijevu jasnome, optimističnome C-duru.
Između njih se svrstalo 15 ulomaka, tri sata glazbene scene uokvirene filmom, kao simbola slobodarskog sklada protiv zaraze kao okupatora.
Predstava je nazvana po Danteovu citatu pri izlazu iz Pakla: … a riveder le stelle, ponovno ugledati zvijezde, jer one su ipak bile protagonisti te neuobičajene inauguralne večeri: sopranistice Lisette Oropesa, Kristine Opolais, Rosa Feola, Aleksandra Kurzak, Eleonora Buratto, Camilla Nylund, Sonja Jončeva i Marina Rebeka, mezzosopranistice Elīna Garanča i Marianne Crebassa, tenori Juan Diego Flórez, Francesco Meli, Andreas Schager, Benjamin Bernheim, Vittorio Grigolo, Piotr Beczała i Roberto Alagna, baritoni Luca Salsi, George Petean, Carlos Alvárez, Ludovic Tézier, basovi Ildar Abdrazakov i Mirco Palazzi…
Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr
Foto: Pixabay