Apolitični

„Otello“ – operni spektakl kao poezija svjetla i sjene

„Otello“ – operni spektakl kao poezija svjetla i sjene

Nakon pedeset i šest godina od posljednje premijere, riječko kazalište priprema operno remek-djelo, pretposljednju i po mnogima najbolju Verdijevu operu “Otello”.

Premijera opere Giuseppea Verdija za koju je libreto napisao Arrigo Boito prema tragediji “Othello” Williama Shakespearea bit će u subotu 28. siječnja odnosno u srijedu 1. veljače 2017. u 19:30 sati, pod dirigentskim vodstvom maestra Villea Matvejeffa i u režiji Marina Blaževića. Publiku očekuju dvije vrhunske solističke podjele u vizualnom spektaklu, poeziji svjetla i scene, pokreta i glume, s preko 150 izvođača na sceni.
Dramaturg-redatelj operne predstave Marin Blažević rekao je kako je predstava rasla iz pjevača zbog čega jednako tretira obje solističke podjele, a iz takvog rada i proizlaze dvije premijere. Različiti pjevači nastupaju u istim ulogama uz različite načine interpretacije zbog čega jedna podjela nije zamjena za drugu.


Ravnatelj Opere Petar Kovačić nadovezao se rekavši kako je velika sreća za riječku Operu imati dvije tako visokokvalitetne podjele i nastavio: „Verdijeva je glazba vrlo izazovna za sviranje, mogu to potvrditi kao violončelist orkestra, ali ono što sam vidio na sceni – na tragu je onoga što se danas u kinima zove 4D!”
Glavni gost dirigent i glazbeni savjetnik Opere HNK Ivana pl. Zajca Ville Matvejeff kazao je kako se radi o remek-djelu, jednoj od najvećih opera u povijesti glazbe i posljedično jednom od najkompleksnijih djela. „Tragična i nasilna u svijetu snova, psihološki intenzivna, zasigurno će biti vrlo moćno iskustvo za publiku.”


Zborovoditeljica Nicoletta Olivieri, nakon brojnih suradnji s najvažnijim dirigentima, slavnim svjetskim opernim pjevačima i zborovima, pridružila se riječkoj Operi prije četiri mjeseca. U prošlosti je na Verdijevu „Otellu” radila s maestrom Riccardom Muttijem i Placidom Domingom, jednim od najvećih interpreta Otella s kraja prošlog stoljeća. Kako je kazala, važnost zbora posebno će se istaknuti obzirom da je Verdi u „Otellu“ zborske dijelove skladao kao još jednu od uloga, a ne kao pratnju.
Tenor Luis Chapa peti put surađuje s Operom HNK Ivana pl. Zajca, a riječka produkcija osma je produkcija u kojoj pjeva ulogu Otella. Nakon toliko puta u ulozi Otella , zanimljivo mu je, kako je rekao, ući u koncept koji je nov, zanimljiv i inovativno režiran.
Kalle Kanttila, finski tenor, također u ulozi Otella, istaknuo je kako je radio na mnogo produkcija različitih kazališta, ali da je ova predstava zaista nešto novo. Kanttila je bio u žiriju Međunarodnog natjecanja mladih opernih pjevača „Zinka Milanov” 2015. i 2016. godine, a sada će se naći na sceni zajedno s prvom pobjednicom. Sopranisticu Anu Petričević pamtimo s prvog Natjecanja 2015. godine kada je oduševila i žiri i publiku te osvojila tri nagrade: prvu nagradu žirija, nagradu publike i nagradu Kazališta. Bit će to njen debi u ulozi Desdemone u omiljenoj joj operi, te operni debi u riječkoj Operi. Petričević kaže kako svatko dolazi sa svojim idejama o operi i ulozi, ali „ako sam ja toliko iznenađena, mogu misliti koliko će to pozitivno iznenađenje biti za publiku!”. Naglasila je kako je ova opera, Verdijev odgovor na Wagnera i verizam, jednako jaka koliko i Shakespeareova drama. „Nadam se da ćemo tu snagu uspjeti prenijeti i publici.”


Nacionalni prvak Opere HNK Ivana pl. Zajca, internacionalno proslavljeni bas-bariton Giorgio Surian u operi „Otello” našao se u ulozi Jaga. Iako navikao na uloge negativaca, kaže kako se ovaj znatno razlikuje. „Jago me naprosto plaši. Nije samo zao, on je čovjek-zlikovac. Poseban je negativac, jako je moderan. Izazov je naći njegove nijanse.”
Gost solist Anton Keremidtchiev ulogu Jaga pjevao je u svjetskim produkcijama već desetak puta. Smatra da unatoč tome, uvijek ima prostora za nadopunjavanje ove gigantske uloge. Drugi put je u Hrvatskoj (pjevao je u Wagnerovom „Parsifalu” zagrebačkog HNK) i prvi put u Rijeci.
Giorgio Cristian Surian pjevat će Cassia u podjeli druge premijere (u prvoj pjeva Marko Fortunato), a nada se uskoro na sceni naći i s ocem.
Predstavu uz Marina Blaževića, potpisuju suradnica za scenski pokret i koreografkinja Selma Banich, oblikovatelji svjetla i scene Dalibor Fugošić i Alan Vukelić, kostimografkinja Sandra Dekanić. Voditeljica zbora je Nicoletta Olivieri, asistent dirigenta je Igor Vlajnić, koncertni je majstor Anton Kyrylov, a asistentica dramaturga-redatelja Katherine Maudline. Dječji zbor „Toretta” i Djevojački zbor PZM „Josip Kaplan” pripremile su Doris Kovačić i Suzana Štefanić. U predstavi sudjeluje i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca.