Apolitični

Osječanka na Facebooku dogovorila podizanje kredita, uplatila novac, a na kraju ostala bez svega

Policija u Osijeku ovih je dana imala pune ruke posla s internetskim prijevarama pa upozoravaju građane da se educiraju kako i oni ne bi postali žrtve.

Kako ističu iz policije, 32-godišnja hrvatska državljanka iz Osijeka, preko društvene je mreže s nepoznatom osobom dogovorila podizanje kredita u iznosu od više desetaka tisuća kuna. Nepoznatoj osobi uplatila je u više navrata nekoliko tisuća kuna u bonovima.

Građanima savjetuju da prouče informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći:

CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.

Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

Krađe identiteta Vishing – Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u kojoj vas prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

Phising – Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.

Smishing – Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica, uz nekoliko malih razlika.

Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.

Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.

*Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.

Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr

Foto: Pixabay