Čak je 40 američkih znanstvenika, istraživača i stručnjaka za spavanje otvorenim pismom javnosti izrazilo golemu zabrinutost zbog nove marketinške prakse – oglašavanja u snovima. Iako ta sintagma zvuči kao nešto o čemu se može čitati u znanstveno-fantastičnim romanima, riječ je o itekako stvarnoj tehnologiji koja je već pronašla svoju praktičnu primjenu.
Nakon što je pivarski brend Coors tijekom Super Bowla predstavio kampanju Big Game s taglineom ‘Get ready for the big game of your dreams’ u kojoj se služi takozvanom ‘targeted dream incubation’ (TDI) tehnologijom, struka se digla na noge i upozorila na krajnju neetičnost takve prodaje proizvoda i usluga.
Neetična tehnologija
Naime, ta tehnologija uključuje specifične audio i vizualne elemente (nešto nalik filmu) koji, laički rečeno, stimuliraju podsvijest potrošača i utječu na ono što oni vide, čuju i osjećaju u snu.
‘Snovi naprosto ne smiju postati novo korporativno igralište’, poručuju stručnjaci u pismu u kojem traže od federalne trgovačke komisije (US Federal Trade Comission) da revidira pravila i zakone koji se tiču subliminalnog oglašavanja i strahuju od zlouporabe spomenute tehnologije. Kako tvrde, marketinške kampanje (kakva je Coorsova) mogu intervenirati u san i smetati mozgu u slobodnoj interpretaciji dnevnih događaja, kreiranju sjećanja i planiranje budućnosti.
Cijeli članak možete pročitati na: lider.media
Foto: Pixabay