Apolitični

Novi tjedan u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu

Novi tjedan u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu

Sinoć odigrana  i u petak 27. siječnja u 19,30 sati ponovno je na repertoaru  komična Donizettijeva opera Don Pasquale, koja je nastala u koprodukciji s Operom Slovenskoga narodnog gledališća iz Maribora, pod ravnanjem dirigenta Josipa Šege, u režiji Dore Ruždjak Podolski. Tijekom tri čina pratimo zabavnu priču o dvoje zaljubljenih, Ernestu i Norini, koji svim silama nastoje poremetiti ženidbene planove starca Pasqualea, koji je poželio Norinu za svoju nevjestu. Brojna prerušavanja, zamjene identiteta, dinamični zapleti i duhovite scene, glavne su karakteristike ovoga djela koje ludim ritmom razbija životne stereotipe. Komična opera Don Pasquale sastavni je dio repertoara najvećih svjetskih opernih kuća već više od sto sedamdeset godina, a verzija Dore Ruždjak Podolski oduševila je i publiku i kazališnu kritiku. Pjevački ansambl predstave čine Ozren Bilušić, Leon Košavić (23.1.), Ljubomir Puškarić (27.1.), Mark Milhofer, Ivana Lazar (23.1.), Marija Kuhar Šoša (27.1.), Antonio Brajković (23.1.), Robert Palić (27.1.) i Filip Filipović.

U utorak 24. siječnja i srijedu 25. siječnja u 19,30 sati možete pogledati uspješnu i nagrađivanu predstave Tri zime Tene Štivičić u režiji Ivice Buljana. Ta iskrena, aktualna i duhovita predstava o četiri naraštaja ženâ povezanih jednom kućom, izmjenama prizora društvenih i političkih promjena, ratova i nepostojanoga mira, priča životne priče svojih junakinja. Predstava je od svoje prošlogodišnje premijere stekla kultni status kod zagrebačke publike, ali i na mnogobrojnim gostovanjima gdje je dočekivana ovacijama i sjajnim kritikama. U predstavi glume: Alma Prica, Ksenija Marinković, Dragan Despot, Jadranka Đokić, Luca Anić, Barbara Vicković, Mislav Čavajda, Bojan Navojec, Nina Violić, Franjo Kuhar/Damir Markovina, Siniša Popović, Mada Peršić, Silvio Vovk i Slavko Juraga.

Najnovija predstava Ljudi od voska Mate Matišića, u režiji Janusza Kice, bit će izvedena u četvrtak 26. siječnja u 19,30 sati. Ovaj se dramski triptih sastoji se od tri samostalna i stilski različita dijela, čija je glavna poveznica Viktor (Goran Grgić), dramski pisac i scenarist, bivši rock gitarist, kojega je autor Matišić kreirao kao svojevrsni pandan samome sebi. Autor u djelu koristi mnoštvo autobiografskih podataka, poigravajući se odnosom fikcije i stvarnosti te našom, izrazito medijski programiranom, potrebom da u tekstu, a često i u životu, iščitavamo senzacionalističke naslove. U predstavi glumi velik dio ansambla Drame HNK.

Najuspješnije i najpopularnije djelo Jakova Gotovca, opera Ero s onoga svijeta, pod ravnanjem Josipa Šege i u režiji Krešimira Dolenčića, na repertoaru je u subotu 28. siječnja u 19,30 sati. Brojni osvrti o predstavama postavljenim na stranim pozornicama ocjenjuju Eru zaštitnim znakom hrvatske opere, koji pjesme i plesove svoje domovine pronosi u svijet. Glazbeni kolorit, bujna orkestracija, živahni ritmovi, pjevne vokalne linije koje neprekinuto teku u uskoj su vezi s iznimnim libretom Milana Begovića, prepunim duhovitih i domišljatih stihova. Nastupaju: Siniša Štork, Sofia Ameli Gojić, Tamara Franetović Felbinger, Miljenko Đuran, Davor Radić, Marija Lešaja te Neven Mrzlečki.

Tjedan završavamo iznimno popularnim ciklusom Filozofskoga teatra u nedjelju 29. siječnja u 20,00 sati gostovanjem vodećega talijanskog filozofa Franca B. Bifa i Bobbyja Gillespieja, pjevača kultne škotske rock grupe Primal Scream.
Kako je uopće došlo do ovako neočekivanog spoja gostiju, objasnio je urednik i voditelj Filozofskoga teatra Srećko Horvat: Bifo već dulje vrijeme jedan od najzanimljivijih suvremenih filozofa, koji pruža lucidne analize kasnoga kapitalizma, od vala terorizma do pojave novoga fašizma. Grupa Primal Scream posljednjih trideset godina pomiče granice rocka. Kada jedan takav bend odluči napraviti nov album inspiriran upravo tekstovima Franca Bifa, logično je ih pozvati upravo u Filozofski teatar. Sigurni smo da bi Primal Scream napunio Jarun, ali ovo je jedinstvena prilika da umjesto uz gitare i bubnjeve, čujemo Primal Scream u filozofskoj i političkoj izvedbi.