Stroga nova regulativa o brodskom gorivu prisiljava brodovlasnike da istraže ukapljeni plin kao čišću alternativu, dok se luke poput Gibraltara pripremaju ponuditi nadograđena postrojenja za goriva, a to bi u konačnici moglo bi izazvati najveći promjene u brodarskoj industriji u proteklih više desetljeća.
Od 2020. godine, prema pravilima Međunarodne pomorske organizacije (IMO) brodovi više neće smjeti koristiti goriva s udjelom sumpora iznad 0,5 posto, u usporedbi s trenutnih 3,5 posto, osim ako nisu opremljeni za čišćenje emisija sumpora. Propisima se predviđaju i kazne u slučaju njihova kršenja.
Korištenjem LNG-a za pogon brodova, umjesto goriva koja su trenutno u uporabi, smanjile bi se štetne emisije dušikovih i sumpornih oksida za 90 do 95 posto, procjene su brodarske industrije.
Ulozi su visoki. Analitičari švicarske banke UBS procjenjuju kako bi ekološki prihvatljiv brodarski prijevoz mogao biti vrijedan najmanje 250 milijardi dolara tijekom sljedećih pet godina.
Cijeli članak možete pročitati na: nacional.hr
Foto: Pixabay