Autori ‘podcasta‘ u kojima gostuje ekipa koja je platila svoje minute znaju publici reći da je to plaćeni sadržaj, ali često to naprave usput, nedovoljno jasno, pa se tih nekoliko sekundi izgubi u intervjuima koji katkad traju i više od sata. U taj brak iz interesa oglašivača i ‘podcastera‘ treba uvesti neka pravila i spriječiti divlji zapad, odnosno kršenje oglašivačke etike
Tako, primjerice, Guardian navodi da je online platforma Guestio prikupila milijun dolara kako bi razvila biznis posvećen isključivo posredovanju između gostiju i podcast-medija. Prema riječima njezina osnivača i izvršnog direktora Travisa Chappella, klijenti uglavnom angažiraju PR agencije koje ih zatim pokušavaju ‘prodati’ mediju, ali odlazak direktno podcasteru, tvrdi, bolje je potrošen novac. Njihova platforma drži portfelj gostiju koje direktno nudi autorima/vlasnicima podcasta ili pak posreduje između podcastera i gostiju koji naplaćuju svoje gostovanje.
Primjerice, u Guestijevu je portfelju Manny Pacquiao, boksač koji naplaćuje 15 tisuća dolara za gostovanje, ali i gosti zainteresirani za ‘The Human Upgrade’, podcast Davea Aspreyja, koji minute na svom kanalu prodaje za visokih pedeset tisuća dolara.
Kriteriji naplate
Jedan od podcasta koji mogu najbolje naplatiti svoje minute dnevni je poduzetnički program ‘Entrepreneurs on Fire’. Kako je Guardianu izjavio kreator i voditelj John Lee Dumas, gostovanje naplaćuje najmanje tri i pol tisuća dolara i naplatu doživljava kao svojevrstan filtar.
Ipak, s tom se praksom, nastavlja Guardian, ne slažu svi. Izvršni direktor PR kompanije Jack Taylor Jon Bier odgovara klijente od ideje da plate svoj nastup u podcastu jer smatra da je to manipulacija ili payola (umjetno stvaranje popularnosti podmićivanjem).
Cijeli članak možete pročitati na: lidermedia.hr
Foto: Pixabay