Apolitični

NEURONSKE MREŽE U FILMSKOJ INDUSTRIJI: REPLICIRANJE MLADOSTI I STAROSTI, KLONIRANJE GLASA I STASA

Činjenica da će u ratu stvoreni ukrajinski softver omogućiti svijetlu budućnost sinkronizacije Darth Vaderovog glasa u budućim nastavcima franšize je podatak koji će zadovoljiti i najveće hard-core fanove Star Warsa

Odgovor je bio Respeecher, proizvod ukrajinske tvrtke koja koristi računalne neuronske mreže i algoritme dubokog učenja za modeliranje i sintetiziranje ljudskog glasa, s rezultatima koji se praktički ne razlikuju od originalnih glasova koje repliciraju. Lucasfilm je Respeechera prvi puta koristio 2021. godine, tada već kao dio kompanije Walt Disney, i to za kloniranje glasa glumca Marka Hamilla u franšiznoj spin-off seriji The Mandalorian; u seriji je osim glasa mladoga Lukea Skywalkera računalno bio generiran i njegov lik korištenjem tehnike softverskog „podmlađivanja“ Hamillovog lica.

SINTETSKI GLAS ZA ICEMANA

Samo nekoliko mjeseci nakon Respeecherovog kloniranja Hamillovog glasa za oživljavanje mlade verzije Lukea Slywalkera u The Mandalorianu, svjedočili smo još jedom uspješnom softverskom rješavanju problema sinteze glumačkog glasa u filmu Top Gun 2: Maverick, u kojemu se za scenu ponovnog susreta dvojice legendarnih letača Mavericka (Tom Cruise) i Icemana (Val Kilmer) pojavila potreba kreiranja Kilmerovog glasa koji je 2015. nepovratno izmijenjen nakon operacije karcinoma grla.

RAČUNALNA STAROST, RAČUNALNA MLADOST

U svojoj osnovi deepfake-softver upogonjen umjetnom inteligencijom na neuralnim mrežama, Lola VFX se uspješno dokazao kao odličan izbor za umjetno „podmlađivanje“ (de-aging) i „starenje“ (re-aging) glumačkih lica u filmovima čiji sadržaj pokriva više desetljeća radnje. U svojem filmskom portfelju Lola VFX ima filmove kao što su Captain Marvel (podmlađeni Samuel L. Jackson i Chris Evans), Righteous Gemstones (podmlađivanje Johna Goodmana) ili Avengers: Endgame, u  kojima je Lola VFX „obradila“ Chris Evansa u širokom rasponu od adolescentnog do metuzalemski ostarjelog Kapetana Amerike.

FRAN – PROMJENA ŽIVOTNE DOBI U REALNOM VREMENU

U potrazi za boljim rješenjima, stručnjaci iz Disneyevih studija za specijalne efekte su u zadnjih godinu dana kreirali i usavršili inovativne umjetno inteligentne računalne neuronske mreže specifično namijenjene za zahtjevno procesuiranje grafike, kao i deep machine learning softver sposoban vrlo vjerno izmijeniti vizualnu dob glumaca automatiziranim procesom koji je znatno jeftiniji i učinkovitiji od prethodnih. Tu inovativnu AI-tehnologiju, nazvanu Face Re-aging Network (FRAN), u Disneyu nazivaju „prvom praktično primjenjivom, potpuno automatskom metodom za kreiranje izmijenjene dobi lica u produkciji video-zapisa“.

Cijeli članak i ilustarcije za tehnologije možete pronaći na: bug.hr