Apolitični

Mogu li probušene gume uskoro postati stvar prošlosti?

Na probnoj stazi u Luksemburgu, Tesla Model 3 izvija se kroz uske zavoje, brzo ubrzava i naglo se zaustavlja simulirajući kočenje u slučaju nužde. Standardne stvari kod testiranja guma. Ono što je izvanredno, međutim, je to što automobil stoji na četiri gume bez zraka – koje je napravio Goodyear. Posebne plastične žbice podupiru tanki, ojačani gumeni gazni sloj. Žbice se savijaju i izvijaju dok automobil prolazi kroz svoje testne korake.

Michael Rachita, viši voditelj programa za nepneumatske gume (NPT) Goodyeara, otvoreno govori o ograničenjima: “Bit će buke i vibracija. Još uvijek učimo kako ublažiti vožnju. Ali mislimo da ćete biti iznenađen konačnim proizvodom.” Goodyear je rekao da cilja na DOT odobrenje za svoju tehnologiju bez zraka, ali priznaje da je do tog cilja još nekoliko godina.

Goodyearov rival, Michelin, od 2019. s General Motorsom (GM) radi na gumama bez zraka. U veljači su mediji objavili da bi Michelinov jedinstveni sustav guma otporan na probijanje (Uptis) mogao debitirati na novom električnom automobilu Chevrolet Bolt koji stiže vjerojatno već 2024. godine. Uptis gume izrađene su od smole visoke čvrstoće s ugrađenim staklenim vlaknima i kompozitnom gumom (za koju je Michelin prijavio 50 patenata) kako bi se stvorila mrežasta struktura koja okružuje aluminijski kotač.

Michelin je otvorio tržište bezračnih kotača. Njegov Tweel (guma-kotač) postoji od 2005. godine i koristi se na sporim vozilima, kao što je poljoprivredna oprema. Tvrtka ima višegodišnji plan, stvoriti gumu koja je bez zraka, povezana, 3D ispisana i u potpunosti izrađena od materijala koji se može rastopiti i ponovno koristiti.

Cijeli članak možete pročitati na: automobili.hr