Hoćemo li ove godine gledati blockbuster Warner Bros.-a “Wonder Woman 1984”? U nas je, kao i u mnogim drugim kinomrežama u svijetu, planiran točno za Božić, međutim, obeshrabruje činjenica da se prosinac u trenu ispraznio od konkurencije.
Razmjerno optimistične prognoze o oporavku svjetskih kina, koje su pljuštale pred kraj ljeta, brzo su raspršene. Jedan za drugim otpadali su blockbusteri od kojih se puno očekivalo, najprije je novi James Bond naslovljen “Nema vremena za umiranje” prebačen na početak travnja, zatim se “Black Widow” sa Scarlett Johansson preselio na početak svibnja, a i filmovi planirani za 2021. počeli su se seliti na 2022. Bit će kaosa s tim pomaknutim terminima, a i pitanje je hoće li do tada koronavirus jenjati. Ako neće, pomogao Bog kinoindustriji.
Zbog čega je došlo do tog silnog premještanja filmova koji su koštali i preko 200 milijuna dolara? Ponajprije zbog situacije u američkoj kinomreži. Donedavno najjača na svijetu, sada ju je definitivno pregazila Kina: tamo su ovog vikenda dva domaća filma ostvarili rezultate koje američki distributeri trenutačno ne mogu ni zamisliti, “Moj narod, moja domovina” zgrnuo je 157 milijuna dolara bruto, a “Legenda o deifikaciji” 151 milijun. Ratni film “Osam stotina” proteklih tjedana prešao je bruto zaradu od 440 milijuna dolara, što je upravo impresivno. Za usporedbu, “Tenet” Christophera Nolana u Americi je nakon više tjedana prikazivanja jedva skupio 45 milijuna dolara bruto, što je jako slabo za film od 200 milijuna dolara, a u tu cijenu nisu uračunati marketinški troškovi.
Zbog stalnog pomicanja termina jakih filmova američki su prikazivači u panici. Od tri najjače kinomreže, Cineworld je odlučio privremeno zatvoriti kako svoje britanske ispostave, tako i one američke.
Što se tiče New Yorka, prikazivači upravo prozivaju tamošnjeg guvernera Andrewa Cuoma, koji dozvoljava rad kafića, restorana i teretana, a sustavno uništava kina, koja bi mogla raditi uz određene mjere opreza. Isto se događa i u Los Angelesu. Delegacija utjecajnih filmaša, u kojoj je bio i Clint Eastwood, upozorila je gospodarske institucije da su kina ravnopravan temelj filmske industrije kao i sama produkcija. Ako holivudski “majori” ne prestanu uskraćivati svoje proizvode kinomreži, moglo bi doći do katastrofe, koja će se teško sanirati.
Cijeli članak možete pročitati na: jutarnji.hr
Foto: Pixabay