Apolitični

Makarska s odličnim turističkim rezultatima

Turistička sezona 2015. godine ostvarila je do konca rujna 1 158 296 noćenja, što je povećanje od 10 % u odnosu na 2014. godinu. Također, u prvih devet mjeseci u Makarsku je došlo 179 897 posjetitelja, što je za 11 % više nego u istom razdoblju 2014. (162 426 posjetitelja) godine. Iz ovoga proizlazi da su gosti u prosjeku u prvih devet mjeseci boravili 6,43 dana, što je slično kao i protekle godine kada su u prosjeku boravili 6,47 dana. Ukupno su svi makarski hoteli za prvih 9 mjeseci ostvarili 394 544 noćenja, što je povećanje od 9 % u odnosu na 2014. kad su hotelske kuće ostvarile ukupno 360 768 noćenja. Privatni iznajmljivači, pansioni, turističke agencije i ostali su ostvarili su rekordnih 732 277 noćenja, što je za 12 % više nego u istom razdoblju protekle godine kad je za prvih devet mjeseci ostvareno 656 357 noćenja. Ohrabrujuće su ovo brojke iz Turističke zajednice grada Makarska, a potvrđuje ih njen direktor Tonći Lalić.

Poljaci i BiH gosti najbrojniji su, a Nijemci su također ugodno iznenadili. Naši susjedi svoju vjernost su nam dokazali unatoč tome što je prošle godine u BiH postojao velik problem s poplavama i lošom financijskom situacijom i usprkos tome što su vjerski blagdani u toj zemlji poklopili s početkom glavne turističke sezone. Česi su na četvrtom mjestu po dolascima, a naši građani su peti što pokazuje da vole i cijene ljepotu Makarske i cijele rivijere.
Na šestom mjestu po dolascima su Šveđani, potom Slovaci, pa Norvežani, a od ostalih zemalja koje bilježe pozitivne trendove u dolascima i noćenjima su sve zemlje iz našeg okruženja – Austrija, potom Mađarska, Slovenija i Srbija koja također bilježi porast od 9 % dolazaka i 10% noćenja.
Za napomenuti je da je iz Ujedinjenog Kraljevstva stiglo 4 429 posjetitelja, što je za 15 % više nego 2014. godine, Italija je zabilježila pozitivan rast od 3 % u dolascima i zabilježeno ih je 6 681.
Najveći pad u dolascima i noćenjima u prvih devet mjeseci su svakako tržišta Ruske federacije i Ukrajine. Potrebno je također izvršiti agresivniju promociju na tim tržištima kako bismo vratili cijenjene goste koji su se do sad pokazali kao multiplikator u skoro svim uslužnim djelatnostima Grada Makarske. Ne treba niti napominjati važnost ovih zemalja s obzirom na veliku brojnost stanovnika – napominju iz makarske turističke zajednice.
Više u kategoriji: Turizam
Izvor i foto: makarska-post.com
D. Šabić, mag. nov.