Apolitični

„Komorni koncerti u Zajcu“

„Komorni koncerti u Zajcu“

FLAUTIST METOD SIRONIĆ I PIJANISTICA JELENA TIHOMIROVIĆ NASTAVLJAJU CIKLUS „KOMORNI KONCERTI U ZAJCU“
Ciklus „Komorni koncerti u Zajcu“ nastavlja dvoje vrsnih mladih glazbenika, flautist Metod Sironić i pijanistica Jelena Tihomirović zajedničkim koncertom pod nazivom „Flauta i klavir“ što je na programu HNK Ivana pl. Zajca u četvrtak, 6. travnja 2017. s početkom u 20.00 sati.

Koncert će otvoriti Sonata za klavir i violinu (flautu) u F – duru, trostavačno remek-djelo vjerojatno najvećeg glazbenog maga svih vremena Johanna Amadeusa Mozarta.
Nakon Mozarta, slijedi Ludwig van Beethoven odnosno njegova Serenada op. 41 što će je duo izvesti izvodimo u obradi za flautu i klavir Franza X. Kleinhanza koju je Beethoven osobno odobrio.
Drugi dio koncerta donosi dvije sonate Marie von Webera, 1. i 3. sonatu opusa 10b. Male su to perle ranoromantičarskog stila koje u svojim stavcima s naslovima poput Romanze, Air Russe ili Carattere Espagnuolo ingeniozno donose dijalog dvaju instrumenata u salonskoj maniri.
Posljednje na programu, djelo “Suite Paysanne Hongroise”, obrada je Paula Arme Bartókovih „15 težačkih plesova“ za flautu i klavir. U ideji minimalnih intervencija u partituru uspjela je kroz flautu vrlo artikulirano izvući folklorni karakter. Netaknute narodne teme čudesno sjedaju u Bartókov modernistički kontekst stvarajući time osjećaj iskonske univerzalnosti svake dobre glazbe. Skladatelj nas tako vodi na putovanje svojom domovinom mnoštvom karaktera u plesovima i popjevkama sve do bravuroznog finala.

Kako najavljuje flautist Metod Sironić, kroz pomno odabrana djela koja upravo svojom fakturom mogu zazvučati legitimno u drugačijem sastavu od onog originalno zamišljenog od skladatelja, prema njegovim riječima, duo stvara jedan novi kontekst, odmičući se time od kanonskog repertoara, pritom ponavljajući jednu povijesnu praksu nastalu iz čiste i jednostavne potrebe za stvaranjem glazbe.

Na svojim dosadašnjim, vrlo zapaženim zajedničkim koncertima komorne glazbe, flautist Metod Sironić i pijanistica Jelena Tihomirović već su se potvrdili kao izniman duo koji muzicira „nadahnuto, stilski usklađeno i tehnički uvježbano do perfekcije“.
Metod Sironić diplomirao je na Visokoj školi za glazbenu umjetnost “Ino Mirković“ u Lovranu u klasi eminentnog francuskog flautista i pedagoga, prof. Pierrea-Yvesa Artauda, potom intenzivno koncertno nastupajući diljem Hrvatske te u Italiji, Sloveniji, Mađarskoj, Makedoniji i Njemačkoj. Upisuje poslijediplomski studij flaute na Ecole Normale de Musique u Parizu u klasi prof. Pierre-Yvesa Artauda te komorne glazbe u klasi prof. Nine Patarčec kao stipendist fondacije Zaleski Stichting te uz pomoć Grada Rijeke, koji završava 2005.godine. Bavi se i pedagoškim radom, održava seminare u inozemstvu te član je žirija na međunarodnim natjecanjima. Od 2015. godine surađuje s orkestrom Opere HNK Ivana pl. Zajca kao stalni vanjski suradnik na mjestu prve solo flaute.

Jelena Tihomirović diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Marije Gvozdić-Horvat a magistrirala na Visokoj školi za glazbenu umjetnost „Ino Mirković“ u Lovranu u klasi prof. Evgenija Zarafiantsa. Za vrijeme poslijediplomskog studija, korepeticiju je učila kod prof. Odila Chakirova te se bavila izučavanjem komorne glazbe u klasi svjetski poznatog čelista i pedagoga, profesora na moskovskom konzervatoriju “P. I. Čajkovski”, Kirilla Rodina. Osvojila je 1. nagradu na državnom natjecanju iz glasovira 1993. Usavršavala se na seminarima prof. Vladimira Krpana te na majstorskim seminarima EPTA-e (European Piano Teacher Association) kod prof. Sebastiana Bende, prof. Waltera Groppenbergera, prof. Alberta Portugheisa te prof. Arbo Valdme. Redovito nastupa kao solistica i u komornim sastavima u Hrvatskoj i inozemstvu.