Sedamdeset i sedam posto europskih automobila s dizelskim motorom proizvodi razine emisija koje ukazuju na prisutnost uređaja za varanje, pokazalo je izvješće neprofitnog Međunarodnog vijeća za čisti prijevoz (ICCT)
Količine dušikovog oksida koje emitiraju ti automobili tijekom testiranja, navodi se u izvješću, ukazuju na ‘vjerojatno korištenje zabranjenog uređaja za otkazivanje’, tj. softvera koji omogućuje automobilima da trenutno uključe kontrolu onečišćenja tijekom testiranja.
Postojanje takozvanih senzorskih uređaja otkriveno je u skandalu Dieselgate 2015., kada je njemački proizvođač automobila Volkswagen priznao da je varao na testovima emisija za stotine tisuća automobila u SAD-u
Drugi proizvođači automobila, uključujući Daimler, Renault i Fiat, od tada su se suočili sa sličnim optužbama.
Reagirajući na studiju ICCT-a, tri ekološke nevladine organizacije rekle su da će tužiti francusku, britansku i njemačku vladu zbog njihove ‘nesposobnosti da se uhvate u koštac s pošasti ilegalnih uređaja’ i prisiliti proizvođače automobila da plate troškove povlačenja neispravnih dizelskih automobila.
Cijeli članak možete pročitati na: tportal.hr
Foto: Pixabay