Apolitični

JE LI NAŠA TURISTIČKA SEZONA ZAISTA DOBRA? Nije sve bajno kako se čini. Cijeli niz djelatnosti nema nikakvog posla

Gledajući danas medijski prostor, čitatelju bi se moglo učiniti kako je turizam u Hrvatskoj usrksnuo, odnosno da su rezultati znatno bolji nego što se očekivalo, pa se tako u prvi plan guraju brojke od 60 do 70% ostvarenih noćenja u odnosu na prethodnu godinu. Međutim, stvarna slika  nešto je složenija nego što se čini na prvi pogled. Boris Žgomba, predsjednik Udruženja putničkih agencija Hrvatske gospodarske komore, i Igor Sertić, direktor turističke agencije Putolovac i predstavnik turističkih agencija u Udruzi Glas poduzetnika, za Dnevno su rasvijetlili ovo pitanje, svatko iz svoje jedinstvene pozicije.

Kad je riječ o rezultatima, mi smo, ukupno gledano, dakle u kumulativu, od početka godine pa do kraja sedmog mjeseca negdje na 50% lanjskog ostvarenja. Ipak, treba uvijek naglasiti, mi sada razgovaramo, jer samo te podatke i imamo, o fizičkim pokazateljima, odnosno o broju noćenja i broju gostiju. Za financijske pokazatelje morat ćemo pričekati izvješće Hrvatske narodne banke, a oni bi se mogli temeljiti na analizi izdanih fiskaliziranih računa, što često objavljuje Ministarstvo financija. Tek tada ćemo vidjeti u kojoj su mjeri financijski rezultati pratili broj gostiju”, kaže Žgomba i dodaje kako se ove godine očekuje pad u potrošnji, to jest možemo računati na to da su gosti ove godine trošili manje nego prethodnih godina.

S druge strane, Igor Sertić iz udruge Glasa poduzetnika ne dijeli taj optimizam. Upozorava kako je potpuno pogrešno brojiti samo noćenja. U tom pogledu njegovo viđenje ovog medijskog ushita slično je onomu gospodina Žgombe, međutim, Sertić tvrdi da nitko, pa ni predstavnici državnih institucija ne uzimaju u obzir niz djelatnosti u turizmu koje u Hrvatskoj trenutno nemaju nikakvog posla. “Ako gledamo na organizirani turizam, on je u Hrvatskoj sto posto mrtav.”

”Kod nas je cijeli sustav brojanja gostiju i turističke ponude krivo postavljen u startu. Većina koja te brojke izbacuje uopće ne razumije osnovne postavke turizma, stoga sve to malo iskrivljeno i nakaradno dolazi do javnosti. Turizam se kod nas svodi na brojanje noćenja.

Treba nam  uvid u to koliko je hotela zatvoreno i koliko je, recimo, restorana ostalo bez prometa. Dosad detaljnih financijskih izvještaja nije bilo, samo ove generalne brojke. To nažalost nećemo saznati. Stvarno stanje znaju oni koji nešto rade u turizmu. Dakle, turistički sektor je puno više od iznajmljenih apartmana. Cijeli niz djelatnosti nema nikakvog posla. Sve ono što je izvanpansionska potrošnja kod nas se nikada nije računalo niti se vodi briga o tome. Ja vam osobno mogu reći da od svih kolega koji rade u turističkim agencijama, brodara koji organiziraju izlete i svih koji nešto rade po obali, nitko ništa ne radi i nitko nema posla ove godine. Doslovno nitko. A što se tiče autoturista koji dolaze u apartmane, oni će donijeti novac iznajmljivačima i malim obiteljskim hotelima, ali to nije masovni turizam koji nosi novac i od čega se živi.”, govori nam Sertić

Cijeli članak možete pročitati na: 7dnevno.hr

Foto: Pixabay