Apolitični

Na izložbi u Klovićevim dvorima 130 Bukovčevih djela

“Vlaho Bukovac 1/3 – pariško razdoblje” prva je od tri izložbe na kojoj će biti predstavljeno više od 130 djela tog umjetnika među kojima su “La Grande Iza”, “Andromeda ili Dalmatinski ribari”, “Portret Baltazara Bogišića” te portret Laure Le Doux i monumentalna kompozicija “Isus prijatelj malenih”, prvi put izložena u Hrvatskoj.

Izložbom se predstavlja Bukovčev život i rad u Parizu od 1877. do 1893. godine, a bit će otvorena od 18. siječnja do 11. ožujka, najavljeno je u utorak na konferenciji za medije u Galeriji Klovićevi dvori.

Izložba je postavljena kronološki, a podsjetit će i na Bukovčevu afirmaciju u Engleskoj, Crnoj Gori i Srbiji, ali i buđenje domaće likovne sredine u Dalmaciji te na djela nastala izvan akademije. Djela za izložbu dolaze iz Velike Britanije, Francuske, Slovenije, Srbije, Vojvodine, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

“Opus razasut diljem Europe želimo predstaviti i mlađim generacijama te prikazati, ne samo remek djela nego i taj životni put ‘hrvatskog kozmopolita’. Želimo prikazati odiseju koju je Bukovac prošao od rođenja u Cavtatu, preko boravka u Americi do Pariza gdje se svrstao među najveće europske slikare”, kazala je autorica izložbene koncepcije i viša kustosica Galerije Klovićevi dvori Petra Vugrinec.

Bukovčev formativni period, rekla je Vugrinec, povezuje se s boravkom u Parizu, gdje je dosegao strelovit uspon i u kratko se vrijeme svrstao u vrh umjetničkih zbivanja tadašnje Europe. Ustvrdila je kako je to razdoblje obilježeno akademskim slikanjem, ali i oslobađanjem od njega.

Ovom izložbom, istaknula je autorica izložbe i kustosica Kuće Bukovac Lucija Vuković, u poznato se žele integrirati nova saznanja o Bukovčevu opusu te potaknuti na novo razmišljanje u ovdašnjem, ali i u međunarodnom kontekstu.

Ravnatelj zagrebačke Galerije Klovićevi Antonio Picukarić napomenuo je da se ovom izložbom slikareva djela žele staviti u kontekst Europe kroz koji će se vidjeti da je radio za velike europske i svjetske gradove.

Cijeli članak možete pročitati na: nacional.hr

Foto: Zvonimir Atletic / Shutterstock