Tijekom posljednje dvije godine postavlja se pitanje hoće li virtualna stvarnost postati muzejski mainstream? Nova imerzivna umjetnost također prati i kontinuiran razvoj svih digitalnih tehnologija namijenjenih konzumiranju sadržaja, jednako kao i online kupnji usluga i proizvoda. Nema povratka natrag u vrijeme prije pandemije te broj korisnika digitalne tehnologije u svim segmentima raste.
Imerzivnim umjetničkim izložbama posjetitelj se upoznaje sa životom i radom autora te kreće u interaktivno putovanje postavom. Ne susreće se nužno s radovima umjetnika, izloženim kao u klasičnom muzejskom postavu, već se ulaskom u digitalni svijet pun beskrajnih mogućnosti upoznaje s djelima umjetnika. Sveobuhvatnost čula koja sudjeluju u imerzivnom prikazu rada umjetnika ostavljaju trajan dojam na posjetitelja. Imerzivni događaji izazivaju uzbuđenje te privlače mlađe generacije, omogućuju muzejima razvoj nove publike. Muzeji time sve više koriste kreativne i imerzivne metode za privlačenje pažnje kupaca/posjetitelja oslanjajući se upravo na iskustveni marketing.
Ovu izložbu posjetili smo u Barceloni, u prostoru IDEAL– Digital Arts Centra, koji je prvi centar u južnoj Europi posvećen produkciji i izlaganju digitalne umjetnosti, posebno one imerzivne prirode. Izložba je kreacija katalonske tvrtke koja se bavi digitalnom tehnologijom, Layers of Reality, te vode poslovanje i prostor IDEAL – Digital Arts Centra u Barceloni.
Izložba Dalí Cybernetics: The Immersive Experience sadržava digitalne projekcije Dalíjevih nadrealističkih remek-djela od 360 stupnjeva, od poda do stropa, zajedno s hologramima, zvučnim efektima i umjetnom inteligencijom.
Utjecaj imerzivne umjetnosti već je dublji nego što se predviđalo i trend je stvaranje holističkog iskustva za publiku i aktiviranje osjetila. Kombinirana impresivna umjetnost ima potencijal da postane i ostane doživljaj koji ni najveći ljubitelji umjetnosti neće zaobići uz uvijek dostupnu klasičnu izložbu omiljenih autora. Kulturni turizam također je dobio novu dimenziju. Destinacije će dobiti dodanu vrijednost, gdje će posjetitelj možda prvi put posjetiti destinaciju radi impresivnog izložbenog postava poput Dalí Cybernetics: The Immersive Experience ili se rado vratiti u destinaciju koju poznaju, kako bi uživali u izložbenom postavu uz proširenu stvarnost. Možemo očekivati da ćemo vidjeti puno više izložbi koje koriste VR u nadolazećim godinama, posebno onih koji ciljaju na djecu i obitelji kao posjetitelje.
Cijeli članak i foto galeriju možete pronaći na: vecernji.hr
Foto: IDEAL– Digital Arts Center