Apolitični

Iako metaverzum (još) ne postoji, marketinška industrija već se priprema za njega​

To što je virtualni svemir u kojem će ljudi, navodno, provoditi sve više vremena samo (bizarna) ideja, ne sprječava sve više kompanija da se počnu pripremati za njega. Štoviše, količina detalja o kojima se pomno promišlja zaprepašćuje ako se ima na umu koliko ljudi tu ideju smatra najobičnijom tlapnjom smišljenom kako bi Zuckerberg očistio ukaljani Facebookov brend

U užem izboru za riječ godine prema Collins Dictionaryju našao se i metaverse – termin koji oznavača 3D virtualni svemir, a koji je ‘daleke’ 1992. skovao pisac znanstvenofantastičnih romana Neal Stephenson. Iako su britanski leksikografi za riječ 2021. izabrali skraćenicu NFT (non-fungible token), nema nikakve sumnje da se metaverse (ili, ako hoćete, metaverzum) sa stranica Stephensova romana i diskusija pasioniranih ljubitelja ZF-a preselio i u srednjostrujaški narativ. Otkako je Mark Zuckerberg svoga tehnološkog diva preimenovao u Metu i najavio golema ulaganja u izgradnju virtualnog svemira (kao da ovaj smrdani, postojeći, ne traži nikakav popravak), metaverzum je postao odredište na kojem svi žele biti.

Osim što tehnološke i gaming-kompanije te brendovi iz svijeta industrije zabave najavljuju osvajanje virtualnog svemira, marketingaši pripremaju teren za ulaganje marketinških proračuna u ta još nepoznata virtualna prostranstva. No kako će točno izgledati reklamiranje u metaverzumu? Hoće li interakciju prekidati reklamni spotovi? Hoće li virtualne metropole biti oblijepljene plakatima? Ili će naši avatari možda na svojoj virtualnoj avanturi sresti Ronalda McDonalda? Ako je suditi prema pisanju CNBC-ja, odgovor je: sve od navedenoga.

Cijeli članak možete pročitati na: lider.media

Foto: Pixabay