Apolitični

Hrvoje Cokarić FILMOVI ZA KRAJ SVIJETA The Hero (2017)

Bardo Thodol jednog kauboja

Režiser: Brett Haley

Uloge: Sam Elliott, Laura Prepon

Premda se žanr ovoga filma u kino salama reklamirao kao romantična vestern drama, u naravi se radi o filmu koji u prvom redu preispituje odnos zapadne civilizacije prema smrti, pa samim time i nije naišao na dobre kritike kod ljubitelja tog žanra, kao ni na dobru box office zaradu. Ovdje se radi o zaista pitkom filmu koji propitkuje teške teme na zgodan način, i premda žanrovski nema nikakve veze sa vesternom, po završetku filma imate osjećaj da ste gledali neku vrstu netipičnog vesterna. Scenarij filma je solidan ali ne i odličan, tako da film zapravo nose dvije odlične glavne uloge, uklopljene u autentičnu atmosferu današnjeg američkog zapada.

Legendarni Sam Elliott (Butch Cassidy and the Sundance Kid, Gunsmoke, The Big Lebowski….), u ovom projektu ostvario je jednu od najbitnijih uloga svoje karijere, igrajući zapravo u ovom uratku samoga sebe, ostarjelog glumca vestern filmova na zalasku karijere, koji sazna da boluje od karcinoma. U ovoj priči, on upoznaje mladu stand up komičarku (Laura Prepon), i kroz odnos sa njom redefinira svoj dosadašnji odnos prema svome životu i obitelji.

Laura Prepon, prvenstveno je svestrana njujorška kazališna umjetnica, koja je svoju svjetsku slavu stekla režirajući i igrajući u hit seriji; “Orange Is the New Black”, a filmsku karijeru je započela igrajući u seriji “lude sedamdesete” (That ’70s Show), ali za razliku od navedenih i sličnih komercijalnih “uspješnica” koje je do sada realizirala, tek sada je ova uloga profilira kao zrelu glumicu koja može igrati ozbiljne karakterne uloge.

Bitno je još istaknuti i fantastičnu sporednu ulogu dilera marihuane koji je ujedno i jedini prijatelj glavnome protagonistu, a odigrao ju je odlični Nick Offerman, inače uglavnom poznat po ulogama u komercijalnim filmskim i tv projektima (The Men Who Stare at Goats, Gilmore Girls, Deadwood , 24).

Uz svega još nekoliko minornih uloga obitelji glavnog protagonista, čitava radnja filma se odvija kroz interakciju ova tri lika, a sve bez velikih gesti i duboke drame. Premda vam možda u mnogo čemu radnja ovog filma zvuči kao holivudski stereotip, on to ipak nije, što je još čudnije ako u obzir uzmemo činjenicu da je režiser filma, Brett Haley, poznat široj javnosti kao uglavnom ispodprosječan režiser i scenarist humorističnih serija te romantičnih drama (Barmaids, Hearts Beat Loud, I’ll See You in My Dreams), i u čitavoj karijeri ovo mu je definitivno jedini film vrijedan spomena.

Inače, osobno nisam ljubitelj ovog žanra, ali svakako preporučujem ovaj film zbog odličnog ritma i atmosfere, i rijedak je ovo primjer zdravog bavljenja smrću od strane obično mlitave holivudske kinematografije. U konačnici radi se ovdje o jako ugodnom “slow film” projektu, ni blizu ozbiljnom i dobrom kao neki slični europski i azijski filmovi sličnog tipa, ali ipak jako dobrom filmu, koji je primjeren razmišljanju o kraju života, a samim time i kraju svijeta.

“Lone Star Barbecue Sauce. The perfect partner for your chicken.”

ocjena – 8/10

Hrvoje Cokarić (1974) je kazališni redatelj, performer, glazbeni producent, likovni umjetnik i magarac, uz sve navedeno, Hrvoje je i ljubitelj filmova, tvrdi budistički hedonist, a također, voli i pisati. U ovoj kolumni predstaviti će vam njegov odabir filmova za kraj svijeta, u istoimenoj kolumni, dijela koja propitkuju ljudsku prirodu i smisao, mitske simfonije i šizofrenične krokije, vrhove ljudskog dna i ponore estetskih autoriteta, bavit će se kinom koje našem neumitnom kraju može dati smisao, i kinom koje filmu namjerno odriče smisao. Ovo nije filmska lektira, ovo su skice svijeta koji nestaje. Ukratko, ova kolumna je priručnik za lakše prihvaćanje apokalipse, filmovi su to koji rijetko igraju u kinima, ali su lako nabavljivi u sivim međumrežjima, delicije za introverte, pakao za mediokritete.