Hrvatski potrošači u svojim se prigovorima najviše žale na neispravnost proizvoda, pogotovo elektroničkih uređaja, a kod prigovora na usluge najzastupljeniji su oni na uslugu elektroničke komunikacije.
Pokazalo je to istraživanje Ministarstva gospodarstva koje je koordinator aktivnosti više od 30 državnih institucija zaduženih za zaštitu potrošača te će ih sve okupiti u Muzeju Mimara 15. ožujka, na Svjetski dan prava potrošača koji je ove godine posvećen ostvarivanju i postizanju pravednijega digitalnog tržišta.
Istraživanje je pokazalo da se na neispravnost proizvoda odnosi 42 posto svih prigovora i upita koja su potrošači uputili nadležnim tijelima, a s 23 posto slijedi kategorija javnih usluga koja uključuju usluge koje imaju javni karakter, pa su uz javnu vodoopskrbu i odvodnju i komunalne usluge i slično, uključene i elektroničke komunikacije.
Po pet posto upita i žalbi odnosilo se na nepoštenu trgovačku praksu (agresivno trgovanje odnosno reklamne kampanje na koje nisu dali pristanak) i na usluge, a na prodaju na daljinu njih 4 posto, kao i na uvjete prodaje. Tri posto odnosilo se na neispunjavanje ugovora, a na ostalo 14 posto.
Usluge elektroničke komunikacije najzastupljenije u pitanjima građana
U pogledu neispravnosti proizvoda najviše se upita i prigovora, 58 posto, odnosi na elektroničke uređaje (telefoni, računala, mobilni telefoni…), a i u pogledu javnih usluga najviše ih je, 61 posto, vezano uz probleme u području elektroničke komunikacije (mobilna telefonija, internet, televizija).
Prigovori na elektroničke komunikacije i elektroničke uređaje u prosjeku kroz godine čine više od 40 posto svih prigovora, a zanimljivo je da je nakon 2014. godine broj prigovora na elektroničke uređaje premašio broj prigovora na usluge elektroničke komunikacije.
Cijeli članak možete pročitati na: ezadar.rtl.hr
Foto: Shutterstock