Apolitični

Hrvatska se zakonodavno priprema za autonomne automobile

Ovoga tjedna iz Vlade je u saborsku proceduru upućen finalni prijedlog novog Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koji obuhvaća i u detalje opisuje dozvoljena i nedozvoljena ponašanja u autonomnim vozilima

Potpuna automatika

Kao prvo, tu je definicija koja kaže: “automatizirano vozilo je vozilo koje koristi hardver i softver za kontinuiranu potpunu dinamičku kontrolu vozila (potpuno automatizirano vozilo bez upravljača).” Ovaj pojam uvodi se u Zakon kako bi se u praksi mogla prepoznati razlika u odnosu na vozila koja imaju ugrađene sustave za pomoć vozaču, a koja zakonodavac naziva djelomično automatiziranim vozilima.

U ostatku zakonskog se teksta automatizirana vozila gotovo i ne spominju, što znači da će za njih vrijediti identična pravila kao i za “obična” vozila. Jedina bitna razlika je u tome što kod potpuno automatiziranih vozila vozač neće biti u obvezi “sjediti na vozačkom sjedalu i upravljati vozilom”. Kod običnih bi se vozila takav prekršaj kažnjavao kaznom u visini od 3 do 7 tisuća kuna, no ako imate potpuno autonomni automobil – na njegovom vozačkom sjedalu više neće morati sjediti nitko, i takvo ponašanje neće biti kažnjivo.

Djelomična automatika i kazne

Propisuje se i sankcija za vozače koji koriste vozila s ugrađenim sustavima za pomoć vozaču (ranije spomenuta djelomično automatizirana vozila), a da pritom ne sjede na vozačkom sjedalu za vrijeme vožnje – odnosno za slučaj kada takvo vozilo upravlja samostalno, a vozači nisu u mogućnosti reagirati u nepredviđenim slučajevima.

Cijeli članak možete pročitati na: autonet.hr