Apolitični

Gospel i duhovna glazba na božićnom koncertu zbora opere HNK Ivana pl. Zajca

Gospel i duhovna glazba na božićnom koncertu zbora opere HNK Ivana pl. Zajca

Tradicionalni božićni koncert zbora riječke Opere koji će nas i ove godine uvesti u pravo blagdansko, božićno raspoloženje, održat će se u srijedu, 21. prosinca 2016. u 20 sati u HNK-u Ivana pl. Zajca.


Pod naslovom „Gospel i duhovna glazba”, zborovođa i dirigentica Nicoletta Olivieri uz tradicionalne je božićne pjesme, za prvi dio programa koncerta odabrala gospel, kršćansku crnačku glazbu iz SAD-a, što se najčešće sastoji se od višeglasnog pjevanja. Prema njenim riječima – „Gospel je predivna glazba koja svojom duhovnošću savršeno odgovara blagdanima. Kao što svi znaju, uglavnom su to bile molitve crnačkog naroda u vrijeme ropstva, a nakon toga postale sakralne pjesme koje se, osim u crkvama, danas izvode i na koncertima”. Tako će se na koncertu moći čuti pjesme kao što su „Joshua fit the battle of Jericho”, „Hear my prayer”, „Listen to the lambs” ili primjerice „Amazing grace”.
Drugi dio koncerta donosi najpoznatije tradicionalne božićne pjesme, poput tradicionalnih hrvatskih „Narodi nam se” ili „Radujte se narodi” te svjetskih božićnih klasika kao što su „We wish you a merry Christmas”, „White Christmas” ili nezaobilazna „Silent night / Tiha noć” Franza Grubera iz 1818. godine. Njena je jednostavnost i ljepota osvojila čitav svijet, a dugo se mislilo da ju je skladao Haydn, Mozart ili Beethoven. Tek kada se pronašao izgubljeni rukopis, saznalo se tko je pravi autor te najpopularnije božićne pjesme u cijelom svijetu koja je nastala u malom austrijskom selu.
Zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca nastupit će uz klavirsku pratnju Vladimira Babina, a pod vodstvom Nicolette Olivieri.


Nicoletta Olivieri diplomirala je na Konzervatoriju „G. B. Martini” u Bolonji. Specijalizirala je talijanski, lirski repertoar, a podučava interpretaciju, stil, dikciju i tradiciju pjevanja. Surađivala je s najeminentnijim dirigentima i zborovođama, slavnim svjetskim zborovima i opernim pjevačima, primjerice s Riccardom Mutijem, Claudiom Abbadom, Fulviom Angiusom, Claudiom Bonijem, Lorinom Maazelom, Robertom Abbadom, Mauriziom Arenom, Gustavom Kuhnom, Danielom Orenom, Mstislavom Rostropovičem te s Lucianom Pavarottijem, Monserrat Caballe, Joséom Carrerasom, Placidom Domingom, Joséom Curom, Leom Nuccijem, Carlom Colombarom, Ruggierom Raimondijem, Katiom Ricciarelli, Cecilijom Bartoli, Giorgiom Surianom i drugima.
Radila je u poznatim kazalištima kao što su Teatro La Fenice u Veneciji, Teatro alla Scala u Milanu, Teatro Comunale u Bolonji, Arena u Veroni, Teatro Verdi u Trstu, Nacionalna opera i balet u Izmiru itd.
Predavala je na konzervatorijima „A. Franci”, „Francesco Cilea” i „G. Frescobaldi”, na Opernoj akademiji u Veroni, bila je casting menadžerica u opernim kućama u Trstu i Bolonji te međunarodnoj glazbenoj agenciji u Modeni.
Vladimir Babin, koji će izvedbu pratiti na klaviru, je po sudu kritike jedan od najeminentnijih predstavnika srednje generacije hrvatskih pijanista. Klavir je diplomirao na osječkom odjelu Muzičke akademije u Zagrebu, u klasi prof. Damira Sekošana 1985., a nakon toga je završio i poslijediplomski studij u Beogradu u klasi prof. Dušana Trbojevića, gdje je i magistrirao 1989. Dobitnik je brojnih nagrada na pijanističkim natjecanjima, kao i nagrade Rektorata Zagrebačkog sveučilišta kao najbolji student diplomant. Koncertira kao solist i član komornih sastava po Hrvatskoj i inozemstvu te nastupa uz orkestre kao solist.
Solistički repertoar Vladimira Babina obuhvaća djela svih stilskih razdoblja, a posebnu sklonost ispoljava prema hrvatskim autorima. Osim s klasikom, Babin često nastupa i kao vrstan jazz pijanist. Od 1997. je docent, od 2009. godine izvanredni profesor klavira na riječkom područnom odjelu Muzičke akademije Zagreb, a od 2007. i umjetnički voditelj – pročelnik PO Rijeka.