Apolitični

GLAZBENI STREAMING U VELIKOJ BRITANIJI DOSEGNUO VIŠE OD MILIJARDU FUNTI

Regulator tržišnog natjecanja Ujedinjenog Kraljevstva – CMA (Competition and Market Authority) – na temelju provedene preliminarne studije izvijestio je kako dominacija diskografskih kuća u poslovanju sa streaming servisima ne ograničava izvođače na tržištu, kako je tržišno poslovanje izbalansirano i da povoljno utječe na potrošače. Ističu kako je sustav glazbenog poslovanja na platformama za glazbeni streaming postavljen ispravno – da omogući napredak poslovanja i samim time sudionicima glazbenog ekosustava donese bolje uvjete na svim razinama: diskografima za daljnje investicije i poslovni razvoj, autorima i izvođačima za dobivanje povoljnijih uvjeta za stvaranje i izvođenje glazbe, a ljubiteljima glazbe da na najprihvatljiviji način uživaju u glazbi – bilo gdje i bilo kada.

Prema objavljenim podacima tržište snimljene glazbe u Velikoj Britaniji je lani doseglo vrijednost od 1.1 milijarde funti, a 80 posto snimljene glazbe slušalo se putem streaming servisa. U brojkama to znači kako je, tijekom 2021. godine, publika Ujedinjenog Kraljevstva odslušala preko 138 milijardi streamanih pjesama.

“Streaming je transformirao glazbu”, naglasila je izvršna direktorica agencije CMA Sarah Cardell i dodala: “Tehnologija otvara vrata mnogim novim izvođačima kako bi pronašli publiku, a ljubitelji glazbe mogu pristupiti širokom spektru glazbe, stare i nove, po cijenama koje su u realnoj vrijednosti poprilično pale.”

Jednako tako, ističe se kako je digitalizacija omogućila jednostavnije snimanje i dijeljenje glazbe pa se broj izvođača u šest godina udvostručio – 2014. ih je bilo 200 tisuća, a 2020. godine čak 400 tisuća. I svi oni, dakako, ciljaju na isti broj ljudi u istom vremenu. Na taj način, samo mali broj izvođača može računati na veći prihod – CMA govori kako je za prihod od 12 tisuća funti godišnje potrebno imati mjesečni prosjek od milijun streamanja – većina izvođača jednostavno nije u mogućnosti doseći te brojke. I s time nemaju veze diskografske kuće i streaming servisi – odnosno načini njihova poslovanja – već se radi o prirodnom poretku stvari.

Cijeli članak možete pročitati na: soundguardian.com

Foto: Pixabay