Ovoga ljeta smo vrlo često izvještavali o zagađenju mora, najčešće fekalijama. Jadran je zatvoreno more pa se, htjeli ili ne, moramo zapitati: što se događa s fekalijama na turističkim brodovima, kruzerima i svima onima koji tijekom ljeta dolaze u naše more?
– Prema zakonu, svaki brod mora imati tank, mora imati ventil da ga zatvori, da ga on otvori. Međutim, ne postoji infrastruktura na kopnu koja to može prihvatiti. Nama jedino ostaje da mi to pustimo u more. Istina, ne u lukama, ne u Kornatima, nego na otvorenom moru to radimo tako, objasnio je Jakov Kolanović, potpredsjednik Ceha brodoprijevoznika Hrvatske, pišu vijesti.hrt.
Ako u lukama, marinama i privezištima nije osigurano mjesto za pražnjenje tankova, brodovi bi takve vode trebali ispuštati dvanaest nautičkih milja od obale ili tri ako imaju biopročistač.
– Tu praksa i zakonske odredbe odudaraju. I one su dosta nejasne i nelogične. Što to znači? To znači da je obveza ugradnje regulirana i pravilnicima i konvencijama i zakonima, međutim infrastruktura ne prati same propise. I tu je veliki problem. Tu bi nadležna tijela trebala odrediti obvezu koncesionara luka da jednostavno promijene te ekološke standarde, da ih usklade s propisima, upozorila je Katarina Ćosić, odvjetnica za pomorsko i općeprometno pravo.
‘NEKA IZVOLE NAPRAVITI INFRASTRUKTURU‘
Dvanaest nautičkih milja od obale i natrag za brodove koji idu primjerice osam čvorova znači nešto manje od tri sata plovidbe.
– Gdje ću ja s malim brodom ići dvanaest milja vani, dvanaest nazad, što ću ja cijelu noć ploviti, zapitao se Kolanović.
Cijeli članak možete pročitati na: slobodnadalmacija.hr
Foto: Pixabay