Apolitični

FACEBOOK PREKRŠIO VLASTITA PRAVILA O LAŽNIM VIJESTIMA. NAFTNA INDUSTRIJA SUPTILNO ŠIRI PROPAGANDU

Prema novoj analizi objavljenoj u četvrtak, Facebook nije uspio primijeniti vlastita pravila kako bi obuzdao kampanju dezinformacija koju je širila industrije nafte i plina, tijekom prošlogodišnjih predsjedničkih izbora u SAD-u.

U izvješću londonskog think tanka InfluenceMap-a, utvrđen je trend povećanja oglašavanja na društvenim mrežama od strane ExxonMobila i drugih tvrtki, s ciljem nametanja političke rasprave o alternativnim, znanstveno neutemeljenim politikama za rješavanje globalnog zatopljenja i klimatske krize uzrokovane emisijama štetnih plinova. Industrija je koristila i dalje koristi niz taktika koje su daleko suptilnije od otvorenih izjava o poricanju klimatskih promjena, piše u izvješću. Neke od taktika uključivale su inzistiranje na narativu o komplementarnosti visoke kvalitete života i upotrebi nafte, promicanje fosilnih plinova kao zelenih i objavljivanje kampanja koje je industrija navodno poduzela u borbi protiv klimatskih promjena.

Također je otkriveno i kako je 25 organizacija, koji zastupaju interese industrije nafte i plina, potrošilo oko 9 i pol milijuna dolara na 25 tisuća oglasa, koliko ih se pojavilo na Facebooku. Najviše je potrošila kompanija Exxon, čak 5 milijuna dolara.

Cijeli članak možete pročitati na: novac.jutarnji.hr

Foto: Pixabay