Europski odbor za zaštitu podataka (EDPB) odlučio je da Meta ne može natjerati korisnike na prihvaćanje personaliziranih odluka, što se i očekivalo kad je ta kompanija pokušala zaobići Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR).
Naime, nakon što je uvedena u svibnju 2018., jasno je odredila da su podaci svih korisnika u Europskoj uniji zaštićeni te da se njima ne može baratati netransparentno. Niti ih se može prisiljavati da ih ustupaju u zamjenu za uslugu. Odnosno, zabranilo se stavljanje korisnika “pred gotov čin”.
Svejedno, Meta, tad Facebook, izvela je pokušaj na način da personalizirane oglase jednostavno postavi u uvjete korištenja pa kad se osoba složi s njima, sve je riješeno. Srećom, organizacija noyb (None of Your Business), kojoj je na čelu poznati borac za digitalna prava Max Schrems, prijavila je Metu. Što se pokazalo uspješnim potezom četiri i pol godine kasnije.
Ukratko, potez koji je Meta pokušala izvesti označen je kao ilegalan i time je odbijena ocjena Irske komisije za zaštitu podataka (DPC), koja je nakon četiri godine istrage ustvrdila da u Metinoj praksi nema ništa sporno.
Cijeli članak možete pročitati na: ictbusiness.info
Foto: ScreenShot