Na svim razinama ulagat ćemo sve više u turizam i podizati njegovu kvalitetu
Čestitke stižu sa svih strana: u svega nekoliko sati od objave kako je Zadar izabran za najbolju europsku destinaciju 2016. godine, stiglo je na tisuće twittova, lajkova na službenim facebook stranicama i komentarima podrške. Odmah se javio i ministar turizma Anton Kliman. „Čestitam, uloženi trud je zasluženo nagrađen“ – napisao je ministar. Čestitari su i kolege iz turističkih društava Bordeauxa, Madrida, kao i iz sustava Hrvatske turističke zajednice. Zadar je na izboru renomiranog portala „European Best Destinations“ iz Bruxellesa pomeo turističku konkurenciju osvojivši laskavo priznanje najbolje europske destinacije, a iza Zadra ostala je favorizirana Atena, potom metropole London, Madrid, Rim, Milano ili Prag …
Kakav je osjećaj biti predstavnik gradskog turizma u sredini koja je proglašena najboljom u Europi? – pitali smo Dražena Grgurovića, zamjenika predsjednika Turističkog vijeća gradske Turističke zajednice.
– Najbolji. Čak i prije ovog priznanja mislim da je svatko tko je ikad negdje predstavljao naš lijepi grad mogao uživati u reakcijama ljudi koji su ga vidjeli, makar i samo na slici – prenosi Grgurović prvi osjećaj. A prva misao?
– Kako smo, kazano jezikom računalnih igara, sada prešli na novi, vjerojatno teži nivo. A to su novi izazovi – dodaje i pojašnjava kako se činjenica Zadra kao najbolje europske destinacije može valorizirati i kroz budući investicijski ciklus u turizmu:
– Ne samo u turizmu. Jer i ako netko razmišlja otvoriti li u Zadru, na primjer, tvornicu bombona ili ljetnu školu na sveučilištu, ta nam nagrada samo može pomoći.
Jedna je stvar ipak izvjesna: Zadru nedostaju hoteli visoke kategorije, pa je pitanje hoće li ovaj izbor pomoći u realizaciji projekata njihove gradnje? Grgurović kaže:
– Nadam se da hoće. Takvim hotelima u gradu se svi odavno nadamo. I početak izgradnje hotela „Maraska“ vjerujem da najavljuje upravo to – Zadar s hotelskom ponudom više kategorije.
Kako je riječ o laskavom te ujedno obavezujućem priznanju, pitanje je i što Grad može učiniti kako bi i privatni iznajmljivači podignuli svoju ponudu na višu razinu, odnosno zajedničkim snagama sudjelovali u stvaranju iznimne turističke destinacije?
– Nema privatnog iznajmljivača u Zadru ili bilo gdje drugdje koji ne bi htio u ugostiti bogatije goste i zaraditi više. No, nemaju svi mogućnosti investirati i podignuti kategoriju svojih apartmana preko noći. Ne treba osuđivati naše brojne sugrađane koji u skladu sa skromnim mogućnostima pokušavaju nešto zaraditi na tom novom tržištu. Kako srećom i broj gostiju i njihova ukupna potrošnja raste iz godine u godinu, mnogi će iznajmljivači moći polako dio zarade reinvestirati i time podignuti kvalitetu svojih objekata. A Grad i Turistička zajednica će i dalje još više ulagati u javne površine i infrastrukturu, u programe i daljnju prezentaciju te brendiranje Zadra. Jednom riječju, ulagat će se na svim razinama sve više u turizam, pa će i njegova kvaliteta biti sve bolja – zaključuje Grgurović.
Više u kategoriji: Turizam
Izvor i foto: zadar.travel
D. Šabić, mag. nov.