Modni ormar i Igor Dobranić skladno se prožimanju već desetljeće, tako da oba uvijek dobiju najbolje: dizajner novi poticaj za rad, a Modni ormar kolekciju koja simbolizira smisao ovog strukovnog modnog događanja Odsjeka za dizajn tekstila i odjeće zagrebačkog TTF-a. Igor Dobranić je na tom fakultetu diplomirao prije 19 godina i na prvom Modnom ormaru sudjelovao je kao kompletan dizajner. I to nakon što je 2001. završio eksperimentalni program modnog crtanja na Central St. Martins College of Art & Design u Londonu, te u godinama nakon što je 2010. na TTF-u diplomirao i kostimografiju.
Zabavljen formom i teksturom te vješt u ostvarenju zahtjevnih konstrukcija, Igor Dobranić uvijek polazi od materijala. Fine lanove, pamuke i tvidove pretvara u modele zbog kojih ih, prije nego što se primi škara, pere, gužva, od njih stvara uzorke ili im lica mijenja printovima. Naklonjen pret-a-porteru, a nesklon diktaturi veličina od 34 do 38, Igor Dobranić ustrajno stvara modele u kojima se lijepom osjećaju žene svih tjelesnih „formata”.
Dobranićeva fina igra s tkaninama i oblicima, preklapanjima i nabiranjima, oko za detalj i sklonost profinjenoj nosivosti iz godine u godinu mogla se prepoznati i u njegovim malim kolekcijama za Modni ormar. Ne mareći za jeftini sjaj, hod po rubu i osobito, estradizaciju, Dobranić je prepoznatljiv po naklonosti i poštovanju prema materijalu i zvanju, te istinskim ženama. Zato se svaku od njegovih kreacija s Modnih ormara uvijek moglo lako zamisliti kako, oslobođena stylinga, s piste silazi na pločnik.
Sličan senzibilitet i oko za estetski sklad gaji i Hrvoje Zalukar, prvenstveno fotograf, ali i magistar dizajna arhitekture, te veliki zaljubljenik u analognu fotografiju. Zalukar pušta da ga zavedu detalj, prostor i atmosfera, sliku koju je doživio provjerava kroz tražilo fotoaparata i onda kreće. Budući da, kao i Dobranić, gleda očima i emocijama, svaka snimka nalik je na slikarsko djelo.
Moda i kamere odavno se vole javno, a na Zalukarovim snimkama u toj se vezi prepoznaje i mnogo uzbuđenja nalik na filmska, poticajni miks napetosti, neizvjesnosti i naklonosti. Udruženi zajedničkom izložbom i sličnim senzibilitetom, Dobranić i Zalukar uspjeli su stvoriti nezaboravan modni, vizualni i emotivni doživljaj.
Više u kategoriji: Vijesti dopisnika
Piše: Hrvoje Zalukar
D. Šabić, mag. nov.