Apolitični

Deny – modni svijet iz igle i konca Darije Mravak

Mlada sinjska dizajnerica Darija Mravak svoj rad predstavlja pod nazivom Deny. Posljednje tri godine samostalno radi u svom modnom ateljeu u Sinju. Završila je CALLEGARI – talijansku školu mode i dizajna u Splitu. Sudjelovala je na brojnim modnim događanjima kao što su modne revije, sajmovi vjenčanja, te izbori za Miss, Lice godine i The Best model. Organizatorica je Christmas fashion weekenda koji se u prosincu 2012. godine održao u Splitu. Darija je vjerna unikatima, a svoj stil opisuje kao kombinaciju svih razdoblja i modnih izričaja, preferira kratke bogate suknjice, kao i košuljice s ručno izrađenim čipkama.


Ovo su uvodne crtice o mladoj Sinjanki koja se još u djetinjstvu igrala s lutkicama pokušavajući im tada kreirati robu, otkrila nam je u razgovoru u lijepom ambijentu vinoteke Viola u Gundulićevoj 36 u Splitu. Evo priče s Darijom…
Darija, hvala ti što si posjetila naš poslovno – medijski centar u Gundulićevoj. Kako ti se dopada,?
– Jako je lijepo uređen i zanimljiv prostor, dosta antiknog namještaja, kome se ne bi svidio takav ambijent?
Kao modna kreatorica i dizajnerica, koliko sebe predstavljaš javnosti i na koji način?
– Posljednje tri godine putem samostalnog rada, a prije toga sa svojom školom Callegari imala sam medijska istupanja, intervjue, pa i neke zanimljive medijske revije koje su popratili portali, blogovi i naravno, televizija.
Sjećaš li se prvih početaka, razmišljanja o modi i načinu prezentacije svog rada prema javnosti?
– Da, kao i svaka curica. Prvo su mi u ruke došle barbike i onda je svaka barbika morala imati novu haljinu, u to vrijeme stvorila se nekakva ljubav mene i tkanina, konca i iglice i tako su se počela razvijati prva razmišljanja o kreacijama, pa je nakon srednje krojačke škole bio logičan slijed nastaviti u svijetu mode. Tu nastupa modna škola Callegari koja me izgradila, mogu kazati, u medijski pristupačniju osobu, jer ipak mi u školi naučimo sve to napraviti, ali nam nedostaje taj medijski pristup da znamo prodati svoj proizvod. Mediji su nam jako potrebni, ali moram priznati da ja osobno nisam jako zaljubljena u medije.
Moda bez medija ne ide, ljudi vas moraju vidjeti, osjetiti vašu kreaciju i dizajn, ono što stvarate i producirate za vanjski svijet.
– To ste lijepo kazali, tu su nam pripomogle u osobnoj promociji u prvom redu modne revije, izbori za „Miss” koji su dosta aktualni, ipak su tu lijepe djevojke na kojima svaka kreacija vrhunski figura, naravno, ako je dobro uklopljena prema proporcijama određene djevojke, automatski zanimljivo oku promatrača.


Gospođice Mravak, kakvu modu stvarate, kako je opisati?
– Većinom su to večernje haljine, ne zbog toga što su mi one najdraže, već su tržištu prihvatljivije. Jako volim košuljice, suknjice, uglavnom žensku modu, no draga mi je i muška moda, no još uvijek za nju nisam našla tržište gdje bi je plasirala. Za sada je imaju samo neki moji prijatelji kao komad moje odjeće u svom ormaru.
Postoji li kod tebe naručena moda?
– Da, da postoji krug ljudi koji dođe s nekakvom vizijom koju uklopim prema njihovim proporcijama i željama, nešto što je najbolje za njega ili nju, njihovu građu jer ipak ne treba robovati trendu, već prilagoditi osobi koja će to i nositi.
Moda u Splitu, Dalmaciji, kakvim je očima gledaš, koliko mladi ljudi o njoj razmišljaju i na koji način?
– Iskreno, previše o njoj razmišljaju, zato što kad netko dođe iz druge sredine, baš se tada osjeti nekakav splitski mentalitet i dišpet, dosta smo opterećeni tuđim mišljenjem. Ako se izbaci neki trend, mi ga dosta slijepo slijedimo, nevezano je li to nama konkretno stoji. OK, nemam ništa protiv trendova, ali trend se ipak treba prilagoditi osobi koja to nosi jer ne stoji svakom visoka čizma ili pak šešir i slično. Oko toga smo podosta površni i na neki način pratimo jedni druge, dakle, što napravi jedna osoba, to će napraviti i pet drugih cura, ali dosta modno osviještenih, za razliku od drugih sredina gdje su ljudi ipak malo liberalniji i otvoreniji nekakvim drugim smjerovima i nisu opterećeni toliko vanjskim izgledom.
Kako se profesionalno baviš modom, puno čitaš i razmišljaš, reci nam, što je trenutno u trendu kod mladih ljudi, a što kod poslovnih?
– Te dvije stvari se dosta izbalansirane jer su ove sezone jako aktualne pelerine koje može nositi i mlađa populacija, ali i poslovni ljudi ako se to dobro i ukusno uklopi. Samim tim taj poslovni štih ne mora nužno biti poslovno odijelo, košulja i slično. Na velika vrata se vraćaju bluze, koje se mogu super uklopiti u poslovni look, žene će u prvom redu izgledati ženstveno, a s druge strane taj poslovni look će obogatiti s nekakvom romantičnom notom. Opet imamo šešire koji također mogu ići mlađoj, ali i starijoj populaciji, ljudima koji su u poslovnom okruženju, neće izgledati nametljivo, ali naravno, šeširi ne idu u zatvorene prostore. Visoke čizme su također veliki hit kod žena ove sezone, ali kod njih treba pripaziti jer mogu izgledati prenapadno ako se uklope u nekakvu čudnu kombinaciju. Sve u svemu, ove sezone se dosta može kombinirati i trend i poslovni look.
Prosinac je pun događaja, prpošan i zanimljiv, što bi preporučila nositi do kraja godine, osobito u vrijeme blagdana kada se svi na jedan način žele pokazati, biti viđeni?
– Ne pretjerivati sa šljokicama, s jakim bojama, uglavnom, Božić je vrijeme radosti, veselja i sve to, ljudi trebaju biti opušteni, zadovoljni s onim što je na njima i u njima. Modu treba prilagoditi sebi, ako ste na otvorenom, kaputi su jako aktualni, dimenzije i krojevi se ponaosob prilagođavaju, kapice, pletenine, sve to je jako poželjno i fino i na kraju krajeva toplo. Ako smo u zatvorenom ambijentu ili prostoru, onda haljinice, a uz predstojeće blagdane aktualne šljokice, lamee, čipke, tako da se mlade dame uvijek mogu fino srediti ako žele. I naravno, ne pretjerivati!

I za kraj Darija, što te očekuje u narednoj godini kada je u pitanju tvoje modno stvaralaštvo?
– Pa godina za godinom, vidjet ćemo, moda je nepredvidiva, uvijek nas čeka nešto novo i težimo nekakvim novitetima. Činjenica je da se u carstvu mode ne može puno toga više izmisliti, uvijek se vraćaju sedamdesete, osamdesete, devedesete godine, samo u malo novijoj verziji, tako da ćemo vidjeti što nas čeka.
Zahvaljujem ti na razgovoru i želimo ti puno poslovnog uspjeha u svijetu mode i modnog izričaja.
– Hvala i tebi Denise što ste omogućili da u vašem cijenjenom mediju mogu kazati neka svoja razmišljanja. Još jednom zahvaljujem.
Više u kategoriji: Moda; Život
D. Šabić, mag. nov.