Apolitični

Carmen: Umjesto raskoši scene i kostima – raskoš emocija i strasti!

– Inscenacija Bizetove „Carmen” na komornoj sceni, manifestni je projekt nove uprave HNK Ivana pl. Zajca kojim želi dati odgovor na pitanje o budućnosti opere. A taj se odgovor ogleda u promijenjenom pristupu opernom spektaklu odnosno redukciji grandomanske scene i kostima, što je između ostalog, etički i ekonomski odgovorno u odnosu na vrijeme u kojem živimo. S druge stane, u fokus opere postavljamo ono dramsko, želeći operna djela predstaviti iz perspektive, iz blizine i s intenzitetom koji su publici do sada uglavnom bili nepoznati. – kazao je to ravnatelj Opere i dramaturg Bizetove „Carmen” za komornu scenu koja će na sceni „Zajc na Sušaku” (u HKD-u na Sušaku), kao prvi projekt u okviru Opernog studija „Drama u operi”, biti premijerno izvedena u subotu, 21. veljače 2015.

Govoreći o riječkom viđenju i adaptaciji slavna Bizetova opernog djela, glazbeni redatelj Filip Fak istaknuo je kako su u nastojanju da se naglasi dramski potencijal ovog djela, u njemu „ostala” četiri glavna lika, odnosno solista, uz komorni orkestar sastavljen od 11 članova. Uvjeren je kako je time izbjegnuta stereotipizacija likova te kako su njihovi karakteri i međusobni odnosi kao i sva simbolika, što inače ostaju skrivenima iza raskošnog dekora, došli u prvi plan.

Koreoredateljica Selma Banich kao dramaturški okvir predstave istaknula je upravo sintagmu „drama u operi”.
– Nastojali smo da ova predstava istodobno bude jedna operna inscenacija, potom suvremena kazališna predstava te diskurs, odnosno naše viđenje što ostaje od „Carmen” sada i ovdje – kazala je Selma Banich.

Mladi operni solisti, Ivana Srbljan u ulozi Carmen, Anamarija Knego u ulozi Micaële, Bože Jurić-Pešić kao Don José te Dario Bercich koji tumači ulogu Escamilla, redom su naglasili kako je rad na ovoj predstavi razbio sve njihove predrasude o operi, dao im slobodu, a istodobno od njih učinio izvođače glasom, ali i tijelom pri čemu je njihovu interakciju učinilo dubljom, a emociju jačom i intenzivnijom. Posebno je istaknuta neobična blizina publike koja će, poput gledatelja u kružnoj koridi, postati petim likom u predstavi koja će moći vidjeti i čuti sve ono što iz velikog gledališta nije moguće.Ukratko, ogoljena od velikih scenografskih i kostimografskih rješenja, ovoj je „Carmen” u prvom planu dramatičnost, a resit će je jedino raskoš emocija i strasti.

Scenu i svjetlo osmislio je Alan Vukelić, kostimi su izbor Manuele Paladin Šabanović, dok je koreografska suradnica Mila Čuljak.

Izvor: HNK Ivana pl. Zajca Rijeka
D.Šabić