Europska strategija za podatke trebala bi osigurati tehnološku suverenost EU-a u odnosu na SAD i Kinu.
Novim pravilima izgradit ćemo povjerenje i olakšati razmjenu podataka među sektorima i državama članicama, pritom dajući kontrolu onima koji generiraju podatke. Zbog sve veće uloge industrijskih podataka u europskom gospodarstvu potrebno nam je otvoreno, ali i suvereno jedinstveno tržište podataka. Uz potporu odgovarajućih ulaganja i ključnih infrastruktura, nova će uredba pomoći Europi da postane vodeći kontinent u podatkovnom gospodarstvu, izjavio je povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton.
Kako bi se povećalo povjerenje, Komisija predlaže model utemeljen na neutralnosti i transparentnosti posrednika u području podataka, koji su organizatori razmjene ili okupljanja podataka.
U cilju te neutralnosti posrednici u razmjeni podataka neće smjeti koristiti podatke za vlastiti račun (npr. prodati ih drugom poduzeću ili iskoristiti za razvoj vlastitog proizvoda) i morat će se pridržavati strogih zahtjeva.
Europska strategija za podatke trebala bi osigurati tehnološku suverenost EU-a u odnosu na SAD i Kinu. Američki digitalni divovi poput Googlea, Facebooka i Amazona koriste najveći dio podataka na svijetu.
Europskom strategijom će se nastojati pomoći u stvaranju europskih digitalnih divova.
Cijeli članak možete pročitati na: zimo.dnevnik.hr
Foto: Pixabay