Apolitični

BMW pušta u promet automobile na vodik; Lansirana BMW iX5 Hydrogen pilot flota

BMW Group predstavlja predstavnicima međunarodnih medija prva vozila u pilot floti koja će krenuti u promet ove godine. Nakon četiri godine rada na razvoju, BMW iX5 Hydrogen vozilo i razvojni projekt ulaze u svoju kritičnu sljedeću fazu.

Flota od manje od 100 vozila zatim će biti korištena u inozemstvu za demonstracijske i probne svrhe za različite ciljane skupine. Ovo iskustvo aktivne vožnje stoga će biti prva prilika za ljude koji nisu uključeni u proces razvoja da steknu izravan dojam o tome što BMW iX5 Hydrogen nudi.

BMW-ova tehnološka stručnost

BMW Group proizvodi visoko učinkovite sustave gorivnih ćelija za pilot flotu u svom internom centru za kompetencije za vodik u Münchenu. Ova tehnologija jedan je od ključnih elemenata u BMW-u iX5 Hydrogen i stvara visoku kontinuiranu snagu od 125 kW/170 KS.

BMW Group nabavlja pojedinačne gorivne ćelije od Toyota Motor Corporation. Dvije tvrtke već dugi niz godina uživaju u partnerstvu koje karakterizira povjerenje i surađuju na pogonskim sustavima gorivnih ćelija od 2013. godine. Podsjetimo, Toyota ima već komercijaliziran osobni automobil Mirai, koji smo imali priliku i voziti.

Vodik omogućuje brzo punjenje goriva

Vodik potreban za opskrbu gorive ćelije pohranjuje se u dva spremnika od 700 bara izrađena od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP). Zajedno drže gotovo šest kilograma vodika, dovoljno da BMW iX5 Hydrogen ima domet od 504 km u WLTP ciklusu. Punjenje spremnika vodika traje samo tri do četiri minute – tako da BMW iX5 Hydrogen također može pružiti užitak vožnje po kojem je BMW poznat na velikim udaljenostima, uz samo nekoliko kratkih zaustavljanja putem.

Uz prave uvjete, tehnologija vodikovih gorivih ćelija ima potencijal postati daljnji stup u portfelju pogonskih sklopova BMW Grupe za lokalnu mobilnost bez CO2.

Cijeli članak možete pročitati na: tportal.hr

Foto: BMW