Sve veća povezanost automobila s Internetom i zamršenost njihovog programskog koda čini ih ranjivijima, pa se broj hakerskih napada od 2016. godine do danas povećao za preko 600 posto
Trenutačno automobili najviše klase koriste čak 150 milijuna linija programskog koda, što je 12 puta više nego u visokotehnološkim američkim borbenim zrakoplovima F-35. Do 2030. godine, procjenjuje se, broj linija koda u najnaprednijim automobilima povećat će se na čak 300 milijuna. Tehnološki razvoj automobilske industrije tako je automobil već pretvorio u mobilni centar za obradu podataka, a taj su trend, očekivano, počeli iskorištavati i hakeri koji sve više napadaju informacijske sustave u automobilima.
Popis radnji koje haker, ako upadne u sustav vozila, može napraviti kako bi narušio njegovu sigurnost je podugačak. Primjerice, hakeri mogu manipulirati motorom automobila u pokretu ili kočnicama vozila, mijenjati očitanja brzinomjera, otvoriti brave ili prozore, isključivati svjetla, otvoriti prtljažnik i upravljati peračima vjetrobrana.
Digitalna sigurnost vozila
Ono što je donedavno bilo samo scenarij znanstveno fantastičnog filma, sada je postalo izazov za softverske inženjere koji, osim mehaničke sigurnosti, moraju raditi i na digitalnoj sigurnosti. Da je opasnost stvarna dokazuju podaci tvrtke Upstream Security prema kojoj se broj incidenata u internetskoj sigurnosti automobila povećao od 2016. do danas za preko 600%.
Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr
Foto: Pixabay