Apolitični

Algoritmi kao suci u slučajevima glazbenih plagijata

Automatizirani algoritmi mogu biti korisni alati za analizu slučajeva plagiranja umjetničkih djela i pomoći glazbenicima da izbjegnu objavljivanje pjesama s nenamjernim sličnostima

Dosad najopsežnija studija o tome kako se najbolji algoritmi uspoređuju s ljudskom procjenom kada glazba prelazi granicu u plagijat, obuhvatila je 40 primjera navodnih plagijata od 1915. do 2018. godine, uključujući reklamu za kampanju Novozelandske nacionalne stranke u stilu Eminema iz 2014. i pjesmu “My Sweet Lord” bivšeg Beatlea Georgea Harrisona s početka sedamdesetih. 

Pjesme su ocijenili algoritmi Percent Melodic Identity (PMI) i Musly, dva najbolja javno dostupna alata za otkrivanje glazbenih plagijata koji osim melodije uključuju i analizu značajki poput ritma i zvuka. PMI je djelo profesora Savagea i njegovog kolege Quentina Atkinsona, osmišljen za proučavanje evolucije melodija narodnih pjesama, dok je Musly izradio dr. Dominik Schnitzer s Austrijskog istraživačkog instituta za umjetnu inteligenciju.

Podudaranja i kontroverze

Studija je pokazala kako su se procjene sudionika studije podudarale sa sudskim odlukama u čak 83 posto slučajeva (33 od 40) naspram 75 posto za algoritme (30 od 40).

Cijeli članak možete pročitati na: bug.hr

Foto: Pixabay