Apolitični

Alberto Giacometti u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu

Umjetnički paviljon u Zagrebu, nakon sjajnih izložbi Miróa i Rodina, u sklopu ciklusa „Najveći kipari 20. stoljeća” 20. rujna postavit će izložbu jednog od najvećih umjetnika koji je obilježio kulturu kiparstva 20. stoljeća – Švicarca Alberta Giacomettija.

Izložba se otvara 20. rujna, a svi zainteresirani za djela ovog talentiranog i osebujnog umjetnika moći će je posjetiti do 8. siječnja sljedeće godine.

U sklopu izložbe „Najveći kipari 20. stoljeća”, Umjetnički paviljon u Zagrebu izložit će skulpturu Čovjeka koji hoda iz Giacomettijeva ciklusa Žene iz Venecije. Osim skulptura, svi posjetitelji izložbe imat će priliku pogledati dvadesetak crteža i litografija, djela ovog virtuoznog umjetnika posuđenih iz francuske fundacije Maeght.

Umjetnost Alberta Giacomettija

U svijetu moderne umjetnosti Alberto Giacometti ostao je zapamćen kao iznimno talentirani umjetnik koji je okušavši se u skulpturi, slikarstvu i grafici ostavio neizbrisiv trag i utjecaj na brojne druge umjetnike koji su nakon njega stvarali. Temelj i polazišna točka njegovog umjetničkog stvaralaštva bio je crtež – medij kojim je Giacometti komunicirao s publikom preko autoportreta i portreta. Ipak, najzapamćeniji i najupečatljiviji u svijetu umjetnosti ostao je po svojim skulpturama koje su kroz njegovo umjetničko sazrijevanje dobila vizure autentično prepoznatljivog stila ovog autora. Susret s Antoineom Bourdellom i interes za afričku umjetnost urodili su prepoznatljivim kipovima specifičnim po dvije osnovne karakteristike – hrapavim površinama te izduženim ljudskim figurama lišenim svih nepotrebnih detalja.

Upravo te skulpture sastavni su dio ciklusa „Žene iz Venecije” iz 1956. godine, a koje će biti prikazane u zagrebačkom Umjetničkom paviljonu. Giacomettijevi „tanki ljudi” nastali su u vrijeme kada je svjetskom umjetnošću vladao odjek egzistencijalizma, a autorovo prijateljevanje s Jean Paul Sartreom zasigurno je rezultiralo prihvaćanjem egzistencijalističke struje koja je prepoznatljiva u hladnim i naizgled lomljivim skulpturama lišenim ikakvih emocija.

„Čovjek koji hoda”, dio Giacomettijeva ciklusa „Žene iz Venecije” remek je djelo ovog autora, a njegova vrijednost danas ga rangira kao jedno od najvrjednijih svjetskih umjetničkih djela. Gostovanje izložbe Alberta Giacomettija grad Zagreb smješta u sam vrh kulturnih središta, pa pretpostavljamo da će svim ljubiteljima skulpture biti iznimna čast i zadovoljstvo posjetiti izložbu čija je kulturna i umjetnička vrijednost neprocjenjiva.